Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, ώστε οι μαθητές μέσα από συνεργατική διερευνητική μαθησιακή διαδικασία που δίνει προτεραιότητα στην εξοικείωση των μαθητών/τριών με την ιστορική γνώση και τις πρακτικές (διερεύνηση, πρόβλεψη, υπόθεση, πείραμα, παρατήρηση, ταξινόμηση, ερμηνεία) της Διδακτικής της Ιστορίας, να διερευνήσουν το ιστορικό τοπίο, το σύνολο των μεταβολών που υπέστη μέσα στο χρόνο, τους αρχαιολογικούς χώρους και τα επιτεύγματα των κατοίκων στο χώρο της αρχιτεκτονικής, της γλυπτικής και της ζωγραφικής (το κάστρο του Δραγαμέστου, την τρίκλιτη βασιλική της Αγίας Αικατερίνης ή της Θεοτόκου, το σταυροεπίστεγο ναό του 10ου αιώνα, τη μονόχωρη βασιλική, τις νεοκλασικού τύπου οικίες, κ.ά.), αλλά και τις πνευματικές προσωπικότητες που προήλθαν και προέρχονται από την περιοχή αυτή. Οι μαθητές, στο μάθημα της Γεωγραφίας, μπορούν να συγκρίνουν το λιμανάκι του Πεταλά με το σύγχρονο λιμάνι στο Πλατυγιάλι, που αποτελεί σήμερα το σύγχρονο εμπορικό-διαμετακομιστικό λιμάνι του Αστακού και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές.