Μπορεί να αξιοποιηθεί, ώστε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τις έννοιες του δερβίση και του δερβίσικου τεκέ και να τις προσεγγίσουν από θρησκευτική αλλά και ιστορική, οικονομική, πολιτική και κοινωνιολογική πλευρά, και να τις συγκρίνουν με τις έννοιες του ορθόδοξου μοναχού και του ορθόδοξου μοναστηριού. Οι μαθητές μπορούν μέσα από ομαδοσυνεργατικές διερευνητικές εργασίες, για παράδειγμα συγκεντρώνοντας υλικό και συγκρίνοντας γνωστά ορθόδοξα μοναστήρια (π.χ. του Αγίου Όρους) με δερβίσικους τεκέδες (π.χ. του Χατζή Μπεκτάς, Σεγίτ Γαζή, Κιζίλ Ντελή, κ.ά.), να αντιληφθούν το πολυσύνθετο θρησκευτικό φαινόμενο και να κατανοήσουν τη θρησκευτική ιδιαιτερότητα του άλλου, καθώς η θρησκεία αποτελεί αναμφισβήτητα τμήμα του πολιτισμού σε κάθε λαό και πολλές φορές ουσιαστικό συνδιαμορφωτή της ιστορίας του, να καλλιεργήσουν πνεύμα «έμπρακτης αλληλεγγύης, ειρήνης και δικαιοσύνης, σεβασμού της θρησκευτικής ιδιαιτερότητας και συνύπαρξης με το “διαφορετικό”» και να συνειδητοποιήσουν την πολυπολιτισμικότητα του κόσμου στον οποίο καλούνται να ζήσουν.