Βλασης Φρυσιρας και Αχιλλεας Πιστωνης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έργο του ζωγράφου Αχιλλέα Πιστώνη (1980-). Απεικονίζει τον ίδιο και τον συλλέκτη Βλάση Φρυσίρα. Το συγκεκριμένο έργο φιλοτεχνήθηκε το 2011. Παρουσιάστηκε στην έκθεση με τίτλο «Πρόσωπο με πρόσωπο: οι καλλιτέχνες και ο συλλέκτης» (Μουσείο Φρυσίρα, 7/3-30/9/2012). Τεχνοτροπία: λάδι σε καμβά. Διαστάσεις: 230 x120cm. Ο Αχιλλέας Πιστώνης αποφοίτησε με άριστα από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας και είχε καθηγητές τον Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη και τον Μαρτίνο Γαβαθά. Παρακολούθησε ακόμη μαθήματα στο εργαστήριο σκηνογραφίας του Γ. Ζιάκα. Ανήκει στους νεότερους εκπροσώπους της παραστατικής ζωγραφικής στην Ελλάδα. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από αλληγορία, δραματικότητα, συναισθηματικότητα, ένα εγκεφαλικό παιχνίδι κατά την απεικόνιση της πραγματικότητας, τη σύνθεση του λευκού και του μαύρου με υπεροχή του πρώτου, τη λιτότητα, την αφαίρεση.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν το έργο και να υποθέσουν από τον τίτλο του ποια είναι τα εικονιζόμενα πρόσωπα. Οι μαθητές μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήματα που αφορούν στις θέσεις των προσώπων στον πίνακα, τον τρόπο ένδυσής τους, την επιλογή των χρωμάτων. Είναι δυνατό ακόμη να αναζητήσουν περισσότερα έργα του ζωγράφου Αχιλλέα Πιστώνη και να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του. Μπορούν επίσης, ιδιαίτερα οι μεγαλύτερης ηλικίας μαθητές, να συζητήσουν για τη σχέση ενός καλλιτέχνη και ενός συλλέκτη. Καθώς στο έργο συμπαρουσιάζονται ο Α, Πιστώνης και ο Β. Φρυσίρας, είναι δυνατό να δημιουργήσουν ομαδικά ένα φανταστικό διάλογο ανάμεσα στα δύο εικονιζόμενα πρόσωπα εστιάζοντας σε θέματα όπως ο ρόλος του συλλέκτη στην ανάδειξη του έργου ενός καλλιτέχνη, η αξία ενός έργου τέχνης, η μοναδικότητα ενός έργου για τον δημιουργό του και η σημασία της ένταξης του έργου σε μία μουσειακή συλλογή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4279
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά > Painting
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Διάλογος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ