Γυναικα της Ναξου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην εικόνα απεικονίζεται μια γυναίκα από την Νάξο στα 1820. Μεγάλη λεπτομέρεια στην ενδυμασία, τα παπούτσια και τη διακόσμηση του κεφαλιού. Προφανώς κάποια εορταστική στολή (θα μπορούσε να ήταν και νυφικό). Εντύπωση προκαλούν οι πράσινες κάλτσες αλλά και το στόλισμα του στήθους και του κεφαλιού στις ίδιες χρωματικές αποχρώσεις. Η ρεαλιστική αποτύπωση της γυναίκας αναδεικνύει την τεχνοτροπία του δημιουργού της. Η Νάξος είναι το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων, το σχήμα της είναι ελλειψοειδές και ένας ορεινός όγκος από Βορά προς Νότο διασχίζει το νησί. Το νησί κατοικείται αδιάκοπα από την 4η χιλιετία π. Χ. μέχρι σήμερα. Η γκραβούρα είναι έργο του Γάλλου γεωγράφου Jean-Baptiste Benoît Eyriès (1767-1846) που δημοσίευσε πολλά έργα γεωγραφικού περιεχομένου ενώ μετέφρασε από πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες ταξιδιωτικά χρονικά. Η έκδοση του 1820 περιέχει ανθρώπινους τύπους από την δημόσιο και διοικητικό χώρο της οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Γκραβούρα είναι μέθοδος χαρακτικής πάνω σε ένα σκληρό υλικό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Σχέδιο εργασίας Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα, προφορικά ή γραπτά, και αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης στολής. Μπορούν να κάνουν προβλέψεις για την εποχή που φοριούνταν και σε ποιες περιπτώσεις. Οι μαθητές με αφορμή την γκραβούρα με την γυναίκα της Νάξου στα 1820 αναζητούν αντίστοιχες στολές, την ίδια χρονική περίοδο, και από άλλα νησιά του Αιγαίου αλλά και του Ιονίου πελάγους. Με την βοήθεια των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και Μουσικής βρίσκουν μουσικές και χορούς των περιοχών αυτών και διοργανώνουν σχετική εκδήλωση παρουσίασης. Σχέδιο εργασίας «Η Νάξος από την 4η χιλιετηρίδα π.Χ. μέχρι σήμερα». Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ένα σχέδιο εργασίας για την Νάξο. Η κάθε ομάδα μπορεί να αναλάβει διαφορετική χρονική περίοδο (π.χ. αρχαία χρόνια, ρωμαϊκά – βυζαντινά, ενετοκρατία-τουρκοκρατία, σύγχρονη εποχή) ή διαφορετική θεματική (π.χ. ιστορία, οικονομία, πολιτισμός - τέχνες, ναυτιλία).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4289
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Αθλήματα - Χορός Sports - DanceΑθλήματα - Χορός > Χορός DanceΧορός
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Αφηγηματικά είδη Types of NarrativeΑφηγηματικά είδη
Ιστορία HistoryΙστορία
Ιστορία HistoryΙστορία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ