Βλασης Φρυσιρας και Βλασσης Φρυσιρας o μικροτερος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έργο του Πολωνού ζωγράφου Grzegorz Wnek (1974 -). Απεικονίζει το συλλέκτη Βλάση Φρυσίρα με νεότερο μέλος της οικογένειάς του που φέρει το ίδιο ονοματεπώνυμο με το συλλέκτη. Ο Grzegorz Wnek γεννήθηκε στο Frysztak της Πολωνίας και σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στην Κρακοβία (1994-1999). Αποφοίτησε με άριστα. Έχει τιμηθεί με σημαντικές διακρίσεις και βραβεία. Ζει και δραστηριοποιείται στην Πολωνία. Ο Grzegorz Wnek θέτει στο επίκεντρο της αφηγηματικής ζωγραφικής του τον άνθρωπο, τις αναζητήσεις, τις ματαιώσεις του, τις καθημερινές του δραστηριότητες, τη μοίρα της ζωής που είναι συχνά τραγική. Πιστεύει στην αξιοποίηση της ζωγραφικής ως μέσο για την πρόκληση κοινωνικού προβληματισμού και αφύπνισης. Το Μουσείο Φρυσίρα συνιστά το μοναδικό Μουσείο Σύγχρονης Ευρωπαϊκής Ζωγραφικής στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε από την οικογένεια Βλάση Φρυσίρα στην οποία ανήκει η διοίκηση του ιδρύματος. Οι συλλογές του απαρτίζονται από 3.500 έργα ζωγραφικής, σχεδίων, γλυπτικής και χαρακτικών Ευρωπαίων καλλιτεχνών. Κύριος σκοπός του Μουσείου είναι η καταγραφή των τάσεων, των προσώπων και της φιλοσοφίας της ανθρωποκεντρικής ευρωπαϊκής ζωγραφικής μετά το 1940. Ο ιδρυτής του Μουσείου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στην εποχή που ζήσαμε και ζούμε η Τέχνη έχει δικαίωμα στην καθαρή τρέλα. Σε αυτήν την εποχή εγώ προσωπικά, αμυνόμενος στο γενικότερο καλλιτεχνικό κλίμα, αγκάλιασα, με τις αισθητικές μου επιλογές, τη σύγχρονη ζωγραφική με μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Έδειξα ιδιαίτερη αγάπη για τις καινούργιες φόρμες στο χώρο της ζωγραφικής χωρίς να είμαι αδιάφορος για κάθε μορφή Τέχνης που μου φαινόταν πηγαία και ειλικρινής. Πίστευα και πιστεύω πως η Τέχνη που δεν ερεθίζει το συναίσθημα δεν είναι Τέχνη. Σε μία διαδρομή τριάντα χρόνων δημιούργησα μία συλλογή έργων ζωγραφικής με ιδεολογία, συνοχή και συγκεκριμένο στόχο. Για να μπεις όμως σε αυτή τη διαδικασία χρειάζεται και λίγη «διαστροφή» ή υπερβατικότητα. Πρέπει να ξεφύγεις ασυνείδητα από τη λογική. Στη διαδρομή του παραλόγου μπορεί να σου προκύψει ένα Μουσείο… Ναι, τόσο απλά δημιουργήθηκε το Μουσείο Φρυσίρα στη Αθήνα, μέσα από τα αποθέματα ψυχικής δύναμης και τόλμης που διέθετα. Δημιουργήθηκε ένα μουσείο για να συντηρεί και να προστατεύει το παρελθόν, να αναδεικνύει το παρόν και να παράγει πολιτιστικό έργο για το μέλλον. Αυτό άλλωστε μας διδάσκει και η Ιστορία στη διαδρομή της οποίας, η Τέχνη συναντούσε κάποιους θερμούς υποστηρικτές που εξασφάλιζαν τις συνθήκες της δημιουργίας της και ταυτόχρονα τη διάδοσή της.» (Ιστότοπος Μουσείου Φρυσίρα).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν τον πίνακα ζωγραφικής και να υποθέσουν από τον τίτλο του έργου ποια είναι τα εικονιζόμενα πρόσωπα και ποια η σχέση μεταξύ τους. Οι μικρότεροι σε ηλικία μαθητές μπορούν να αναφερθούν και σε δικά τους συγγενικά πρόσωπα, τις σχέσεις που έχουν με αυτά, σε ευχάριστες οικογενειακές αναμνήσεις και να δημιουργήσουν αντίστοιχα τα δικά τους σχέδια. Οι μαθητές των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο του Μουσείου Φρυσίρα και να συγκεντρώσουν πληροφορίες για το συλλέκτη και τις λειτουργίες που επιτελεί το συγκεκριμένο Μουσείο. Είναι δυνατό οι μαθητές να αναζητήσουν συνεντεύξεις του Βλάση Φρυσίρα και να σκιαγραφήσουν την προσωπικότητα του συλλέκτη, τα κίνητρα για τη δημιουργία των συλλογών του, τις αντιλήψεις του για την τέχνη αλλά και το ρόλο του Μουσείου. Αξιοποιώντας το πληροφοριακό υλικό που έχουν συγκεντρώσει, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν ένα φανταστικό διάλογο ανάμεσα στα συμπαρουσιαζόμενα πρόσωπα, το συλλέκτη και τον απόγονό του. Προτείνεται ακόμη οι μαθητές να μιλήσουν για συλλογές που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι και να τις παρουσιάσουν στην τάξη. Μπορούν να αναφέρουν τους λόγους που επέλεξαν να αρχίσουν τη συλλεκτική δραστηριότητα, τα συναισθήματά τους κατά τη συγκεκριμένη ενασχόληση, την αντικειμενική και συναισθηματική αξία των συλλεγόμενων αντικειμένων, τα αίτια της διακοπής της συλλεκτικής τους δραστηριότητας. Θα μπορούσαν να αναφέρουν ακόμη εάν θα ήθελαν να γίνουν και οι ίδιοι συλλέκτες και ποιο θα ήταν το περιεχόμενο μίας συλλογής που θα άρχιζαν σήμερα. Μπορούν οι μαθητές να συζητήσουν και να αποφασίσουν τη δημιουργία μίας συλλογής σε επίπεδο ομάδας της τάξης. Οι μαθητές των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων είναι δυνατό να αναζητήσουν επίσης έργα του Grzegorz Wnek αλλά και άλλων ζωγράφων από τις συλλογές του Μουσείου Φρυσίρα και να δημιουργήσουν μία συλλογή με αντιπροσωπευτικά δείγματα της σύγχρονης ευρωπαϊκής ανθρωποκεντρικής ζωγραφικής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4323
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά > Painting
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Human - Human relations and values
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ