Ο κυριος Φρυσιρας, Xiang Shi, 2007
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έργο της ζωγράφου Xiang Shi (1977-). Η Xiang Shi γεννήθηκε στο Shandong της Κίνας, όπου αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών το 1999. Συνέχισε τις σπουδές της στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts του Παρισιού (ατελιέ Pat Andrea) μέχρι το 2007. Έχει διακριθεί με σημαντικά βραβεία. Κύριο χαρακτηριστικό των έργων της, κυρίως πορτρέτων, είναι η αναπαράσταση με απόλυτη ρεαλιστικότητα και ακραία λεπτομέρεια των ανθρώπων. Απεικονίζει το γήρας, τις φυλετικές διαφορές, τις διαφορές στο σωματότυπο, τα επιμέρους χαρακτηριστικά των προσώπων, κάθε είδους φθορά που απειλεί την τελειότητα. Ένα από τα υπερμεγέθη φωτορεαλιστικά πορτρέτα της είναι και το συγκεκριμένο πορτρέτο που απεικονίζει το συλλέκτη και ιδρυτή του ομώνυμου Μουσείου Βλάση Φρυσίρα. Τεχνοτροπία: λάδι σε καμβά, διαστάσεις: 200 Χ 160 cm.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν το πορτρέτο και αξιοποιώντας τον τίτλο να αναφέρουν ποιο είναι το εικονιζόμενο πρόσωπο. Μπορούν να εκφράσουν τις εντυπώσεις που τους προκαλεί και να διαπιστώσουν χαρακτηριστικά στοιχεία της τεχνοτροπίας της ζωγράφου Xiang Shi, όπως το μεγάλο μέγεθος πορτρέτου και οι διακριτές λεπτομέρειες του προσώπου. Είναι δυνατό να δημιουργήσουν και οι ίδιοι οι μαθητές πορτρέτα αγαπημένων προσώπων από το οικογενειακό ή το σχολικό περιβάλλον τους και να οργανώσουν τη δική τους έκθεση στο σχολείο. Μπορούν να επισκεφτούν τον ιστοτόπο του Μουσείου Φρυσίρα και να αναζητήσουν πληροφορίες για το συλλέκτη. Ακόμη είναι δυνατό να «συλλέξουν» με έρευνα στο διαδίκτυο και άλλα έργα που απεικονίζουν το Βλάση Φρυσίρα. Στην έκθεση με τίτλο «Πρόσωπο με πρόσωπο: οι καλλιτέχνες και ο συλλέκτης», που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Φρυσίρα το 2021 (7/3 έως 30/9/ 2012) φιλοξενήθηκαν αυτοπροσωπογραφίες πολλών ζωγράφων με τους οποίους ήρθε σε επαφή ο συλλέκτης κατά τη σαραντάχρονη συλλεκτική δράση, αλλά και πορτρέτα του συλλέκτη Βλάση Φρυσίρα. Επιπρόσθετα αξιοποιώντας συνεντεύξεις του συλλέκτη μπορούν να σκιαγραφήσουν την προσωπικότητά του και να επιχειρήσουν να φιλοτεχνήσουν το δικό του πορτρέτο. Οι μεγαλύτεροι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να διακρίνουν την τεχνοτροπία κάθε ζωγράφου σύμφωνα με τα έργα που συνέλεξαν και απεικονίζουν το Βλάση Φρυσίρα, κι ακόμη να συζητήσουν το ρόλο ενός συλλέκτη στην ανάδειξη του έργου ενός ζωγράφου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4324
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών Issues of Visual ArtsΖητήματα Εικαστικών Τεχνών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ