Το καμπαναριο της μονης Περιβλεπτου στον Μυστρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σχεδιαστική αναπαράσταση του καμπαναριού της μονής Περιβλέπτου, η οποία αποτελεί τμήμα της καστροπολιτείας του Μυστρά, που είναι το πιο σημαντικό και καλύτερα σωζόμενο βυζαντινό μνημείο στον ελλαδικό χώρο. Διακρίνεται το καμπαναριό ως ξεχωριστό κτίσμα και ο τρούλος ενός από τα παρεκκλήσια. Η εκκλησία έχει προσαρτηθεί σε σπηλαιώδη βράχο και το σχήμα του κτηρίου δεν είναι ορθογωνισμένο. Η εικόνα βρίσκεται στο έργο "Griechenland in Wort und Bild, Eine Schilderung des hellenischen Konigreiches" (Η Ελλάδα με λόγια και εικόνες, Μια περιγραφή του Ελληνικού Βασιλείου) του περιηγητή Amand Schweiger Lerchenfeld. Αντλείται από τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να παρατηρήσουν την εικόνα, να περιγράψουν το καμπαναριό, να αναζητήσουν ανάλογες εικόνες άλλων βυζαντινών εκκλησιών και να εντοπίσουν τις διαφορές. Επίσης, στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας (project) ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει τον ιστοχώρο "Η Καστροπολιτεία του Μυστρά" του Υπουργείου Πολιτισμού για την ιστορική, πολιτιστική, γεωγραφική και κοινωνική προσέγγιση του Μυστρά. Οι μαθητές μπορούν να περιηγηθούν στην καστροπολιτεία, ακολουθώντας διαδραστικούς χάρτες, να εντοπίσουν τα κυριότερα κτίσματα της μεσαιωνικής πόλης, τη θέση τους στον χώρο και τη λειτουργικότητά τους, να γίνουν τεχνίτες και να αναλάβουν να "χτίσουν" ένα μνημείο της πόλης, επιλέγοντας τα υλικά της εποχής, να φιλοτεχνήσουν έναν ναό του Μυστρά με την ανάλογη τεχνοτροπία. Χρήσιμο θα ήταν να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τη σημερινή κατάσταση της πολιτείας του Μυστρά και στη συνέχεια να επισκεφθούν ένα μνημείο της περιοχής τους, που αναστηλώνεται ή συντηρείται, να παρακολουθήσουν τις εργασίες των συνεργείων εργατοτεχνιτών και συντηρητών και να μάθουν για τις τεχνικές και τα υλικά που χρησιμοποιούνται. Το τελικό προϊόν της έρευνάς τους μπορούν να το παρουσιάσουν στο σχολείο τους σε μία εκδήλωση-αφιέρωμα στα σωζόμενα μνημεία της χώρας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4330
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Κοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ