Με αφορμή την εικονιζόμενη πόλη και το φρούριο Νεγκροπόντε, ο εκπαιδευτικός μπορεί να εμπλέξει τους μαθητές στις εξής ενδεικτικά δραστηριότητες: 1) Να αναζητήσουν ιστορικά στοιχεία για την ενετική περίοδο (1204-1470) και το ενετικό φρούριο του Νεγκροπόντε. 2) Να διαβάσουν την περιγραφή του κάστρου της Χαλκίδας από τον Τούρκο περιηγητή Εβλιά Τσελεμπή, ο οποίος, κατά την επίσκεψή του στη Χαλκίδα το έτος 1670, παρουσιάζει την πόλη και το κάστρο του Εγριμπόζ (τουρκική ονομασία της πόλης της Χαλκίδας). 3) Να αναζητήσουν και άλλες απεικονίσεις του κάστρου και της πόλης της Χαλκίδας κατά την ενετική περίοδο και να δημιουργήσουν ένα λεύκωμα εικόνων. 4) Να αναφερθούν στο ιστορικό πλαίσιο της πολιορκίας του Νεγκροπόντε από τον Μωάμεθ τον Β΄ και γενικότερα στα γεγονότα της άλωσης της Χαλκίδας από τους Τούρκους (1470). Επίσης, να παρουσιάσουν τη Χαλκίδα (Γρίμπος ή Έγριμπος ή Εγριμπόζ), ως διοικητικό κέντρο του σαντζακιού του Ευρίπου, κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας (1470-1833). 5) Να παρακολουθήσουν το οπτικοακουστικό ντοκιμαντέρ της ελληνικής τηλεόρασης (http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/page-assetview.aspx?tid=0000037449&tsz=0&autostart=0) και να αντλήσουν στοιχεία αναφορικά με το κάστρο του Νεγκροπόντε και το τραγικό τέλος του τελευταίου Βενετσάνου διοικητή του Νεγκροπόντε, του Βαΐλου Πάολο Ερίτσο. 6) Να μελετήσουν τη ζωή των κατοίκων, τα κτήρια, τις οικίες, τα τζαμιά και τις άλλες κατασκευές της οθωμανικής περιόδου και να δημιουργήσουν ένα κολάζ (σύνθεση) με φωτογραφίες / εικόνες των μνημείων της τουρκικής περιόδου, που θα το συνοδεύσουν με ένα σύντομο επεξηγηματικό κείμενο. 7) Γενικότερα, να προβληματιστούν για τη σπουδαιότητα της γεωγραφικής και στρατηγικής θέσης της Χαλκίδας, ως παράγοντα ιδιαίτερης ανάπτυξης της οικονομικής και διοικητικής ζωής, κατά τα χρόνια της ενετοκρατίας και τουρκοκρατίας. 8) Να αναφερθούν στην απελευθέρωση της Χαλκίδας (και όλης της Εύβοιας) από τον τουρκικό ζυγό και τη συμβολή του επίτροπου του βασιλιά Όθωνα, του Ιάκωβου Ρίζου Νερουλού, ο οποίος παρέλαβε το φρούριο της Χαλκίδας από το Χατζή Ισμαήλ.