Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν την εικόνα και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού να αναφέρουν τα επιμέρους εξαρτήματα των ενδυμασιών. Μπορούν να συζητήσουν και να αναδείξουν τους κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες, όπως τάξη, επαγγελματική ιδιότητα, αξίωμα, τίτλος ευγενείας που επηρέαζαν την επιλογή της ενδυμασίας. Είναι δυνατό να φέρουν στην τάξη παραδοσιακές ενδυμασίες της περιοχής τους, είτε οικογενειακά κειμήλια είτε από έναν λαογραφικό, πολιτιστικό σύλλογο. Εάν η ενδυμασία αποτελεί οικογενειακό κειμήλιο κάποιου μαθητή, μπορούν να συζητήσουν περισσότερο για τον πρόγονό του, που φορούσε τη συγκεκριμένη στολή, την προσωπικότητά του, τις ασχολίες του, την καθημερινή του ζωή. Είναι δυνατό ακόμη οι μαθητές να δοκιμάσουν τις στολές ή τα εξαρτήματά τους (ποδιά, μαντήλι, φουστανέλα, γιλέκο, σιγκούνι, καβάδι, ζωνάρι, κάπα) και να υποδυθούν πρόσωπα, κάθε φύλου και ηλικίας, γνωστά ή μη, που έζησαν κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας παρουσιάζοντας το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο συνθηκών με τη δική τους ματιά. Προτείνεται ακόμη να αναζητήσουν εικόνες από παραδοσιακές ενδυμασίες άλλων περιοχών τόσο της ηπειρωτικής όσο και της νησιωτικής Ελλάδας, και να διακρίνουν τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που επιδρούσαν στο είδος της ενδυμασίας. Είναι δυνατό να γίνουν συγκρίσεις με τον σύγχρονο τρόπο ένδυσης. Mπορούν οι μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες στον ιστότοπο του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου-Τμήματα-Συλλογές Ενδυμάτων & Κοσμημάτων- Παραδοσιακές & Αστικές Ενδυμασίες, καθώς επίσης στους ιστοτόπους των Μουσείων Ιστορίας της Ελληνικής Ενδυμασίας του Λυκείου των Ελληνίδων, Ελληνικής Παραδοσιακής Τέχνης και Τέχνης Μεταξιού. Εάν υπάρχουν μαθητές με διαφορετική εθνοπολιτισμική καταγωγή, μπορούν να ζητήσουν από τους γονείς τους στοιχεία για την ενδυμασία σε παλαιότερες εποχές στη χώρα τους, να αναδειχθούν ομοιότητες και διαφορές με τις ελληνικές παραδοσιακές στολές. Προτείνεται ακόμη να δημιουργήσουν μία συλλογή με εικόνες παραδοσιακών ενδυμασιών από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας και άλλων χωρών.