Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Άποψη της Ζακυνθου με το ενετικο καστρο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα παρουσιάζει τη Ζάκυνθο στα 1800. Στο βάθος, πάνω σε λόφο διακρίνεται ένα κάστρο, το οποίο κτίστηκε την περίοδο κατά την οποία το νησί βρισκόταν υπό την κυριαρχία της Γαληνότατης Δημοκρατίας της Βενετίας (1480-1797). Πρόκειται για το ενετικό φρούριο που βρίσκεται στην περιοχή της Μπόχαλης. Στην περιοχή υπήρχε κατά την αρχαιότητα η Ακρόπολη της Ψωφίδας. Μεταγενέστερα οι Βυζαντινοί έχτισαν κάστρο μικρότερου μεγέθους και από το 12ο ως τον 15ο αιώνα εγκαταστάθηκαν εκεί επίσης Νορμανδοί και οι Ανδηγαυοί της Νάπολης. Το ενετικό κάστρο, μεγαλύτερο σε μέγεθος χτίστηκε από τους Ενετούς πιθανότητα το 1480, όταν κατέκτησαν τη Ζάκυνθο. Καταστράφηκε από τους Τούρκους. Επισκευάστηκε ξανά από τους Ενετούς το 1514. Υπέστη φθορές λόγω των σεισμών στην περιοχή. Τα πλοία που εικονίζονται στην είσοδο του λιμανιού δηλώνουν την έντονη εμπορική δραστηριότητα στο νησί. Η Βενετία από το 12ο αιώνα αποτέλεσε σημαντική οικονομική δύναμη στην περιοχή της Μεσογείου. Το 1797 με τη Συνθήκη του Κάμπο Φόρμιο και τη διάλυση της Βενετικής Αυτοκρατορίας από το Ναπολέοντα, ο οποίος αναζητούσε υποστηρικτικές ναυτικές βάσεις για την προέλασή του στην Ανατολή , η Ζάκυνθος παραχωρήθηκε στη Γαλλία. Μετά την καταστροφή του γαλλικού στόλου στο Αμπουκίρ της Αιγύπτου, η Ρωσία και η Τουρκία, με τη συγκατάθεση της Αγγλίας, αποφάσισαν να συμμαχήσουν για να ανακόψουν τις επεκτατικές βλέψεις του Ναπολέοντα στην Ανατολή. Ο ρωσοτουρκικός στόλος κατέλαβε τη Ζάκυνθο το 1799 και Ρώσοι και Τούρκοι συμφώνησαν με τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης το 1800 τη δημιουργία ενός ημιαυτόνομου ελληνικού κρατιδίου, την Επτάνησο Πολιτεία, που θα περιελάμβανε τα νησιά του Ιονίου. Θα είχαν την επικυριαρχία οι Τούρκοι αλλά την προστασία των θρησκευτικών δικαιωμάτων θα εγγυόταν ο ρώσος Τσάρος. Κυβερνήτης της Επτανήσου Πολιτείας ορίστηκε ο διπλωμάτης στην υπηρεσία της Ρωσίας και Ζακύνθιος ως προς την καταγωγή Γεώργιος Μοτσενίγο. Το 1807 το νησί ξαναπέρασε σε γαλλική κυριαρχία. Το 1815 περιήλθε στους Άγγλους και δημιουργήθηκε τότε το Ενωμένο Κράτος των Ιονίων Νήσων ως μέρος της αγγλικής αποικιοκρατίας. Η εικόνα περιλαμβάνεται στο τρίτομο βιβλίο του γάλλου κρατικού υπαλλήλου André Grasset de Saint-Sauveur. Το βιβλίο συνοδευόταν από εικονογραφικό «Άτλαντα», στο οποίο περιγράφει διεξοδικά την πολιτική, κοινωνική και οικονομική εικόνα των νησιών στα τελευταία χρόνια της κυριαρχίας των Βενετών. Αναφέρεται στην καθημερινή ζωή των νησιωτών, στις επαγγελματικές τους δραστηριότητες, στις διατροφικές τους συνήθειες.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν την εικόνα. Με τις κατάλληλες ερωτήσεις του εκπαιδευτικού οι μαθητές ιδιαίτερα των μεγαλύτερων ηλικιιακών ομάδων μπορούν να παρατηρήσουν την οικιστική ανάπτυξη κυρίως γύρω από το λιμάνι και να υποθέσουν τις επαγγελματικές δραστηριότητες των κατοίκων. Είναι δυνατό να αναζητήσουν πληροφορίες για τα εμπορεύματα και τις θαλάσσιες διαδρομές που ακολουθούσαν οι Βενετοί ναυτικοί. Καθώς η Ζάκυνθος γνώρισε την κυριαρχία διαφορετικών αυτοκρατοριών από τα μέσα του 15ου έως στις αρχές του 19ου αιώνα, οι μαθητές μπορούν να επιχειρηματολογήσουν , γιατί αποτέλεσε σημαντικό γεωπολιτικό στόχο. Με ερέθισμα το εικονιζόμενο κάστρο, οι μαθητές, ιδιαίτερα των μικρότερων ηλικιακών ομάδων, μπορούν να συζητήσουν για τα κάστρα, για ποιους λόγους χτίζονταν, ποιοι ζούσαν εκεί, πώς ντύνονταν και να δραματοποιήσουν μία ιστορία που εκτυλίσσεται σε κάστρο. Ακόμη οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για κάστρα και φρούρια στην περιοχή τους. Προτείνεται ακόμη να επισκεφτούν τον ιστότοπο του Καστρολόγου - Ελληνικά Κάστρα, στον οποίο παρουσιάζονται πολλά κάστρα και φρούρια σε όλη την Ελλάδα.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4354
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.)
> Οικονομία EconomyΟικονομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση Social and political organizationΚοινωνική και πολιτική οργάνωση
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση Social and political organizationΚοινωνική και πολιτική οργάνωση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator