Γυναικα Ρομα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα με τίτλο ‘Une Zingara’ (1883) βρίσκεται δημοσιευμένη στο έργο με τις ταξιδιωτικές εντυπώσεις τού Edmondo De Amicis ‘Constantinople ouvrage traduit de l’Italien…, et illustré de 183 dessins pris sur nature par C. Biseo’, Παρίσι, Hachette. Ο συγγραφέας με τη βοήθεια και της πλούσιας εικονογράφησης του C. Biseo, αναπαριστά τον κόσμο της Ανατολής, όπως αυτός ξεδιπλώνεται μέσα από εικόνες της καθημερινής ζωής, μέσα από τα παλάτια και τις γειτονιές, αλλά και μέσα από την πολυχρωμία και την πολυπολιτισμικότητα της Πόλης, όπου συμβιούν διάφορες εθνικές ομάδες μεταξύ των οποίων και οι Ρομά. Οι τελευταίοι εγκαταστάθηκαν σε περιοχές της Οθωμανικής αυτοκρατορίας κατά τα τέλη του 14ου και στις αρχές του 15ου αιώνα μ.Χ. Στη συγκεκριμένη εικόνα απεικονίζεται γυναίκα Ρομά η εμφάνιση της οποίας αποκλίνει από τις συνήθεις, δεδομένου ότι απουσιάζουν τα κοσμήματα και τα ρούχα με τα έντονα χρώματα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, αλλά και σε δραστηριότητες στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Αγωγής για τη μελέτη εθνικών ομάδων και μειονοτήτων. Ειδικότερα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση σε συνδυασμό με την αξιοποίηση στρατηγικών μάθησης και διδασκαλίας (ενδεικτικά: ενεργοποίηση της στρατηγικής της πρόβλεψης με βάση την οποία οι μαθητές θα χρειαστεί να ‘μαντέψουν’ σε ποια εθνική ομάδα ανήκει η γυναίκα της φωτογραφίας) έτσι ώστε να προκληθεί συζήτηση γύρω από το θέμα, αλλά και ταυτόχρονα παραγωγή προφορικού λόγου. Επίσης, σε ευρύτερες δραστηριότητες η φωτογραφία, συγκρινόμενη με άλλες που απεικονίζουν μουσουλμάνες γυναίκες στην Τουρκία του 19ου, μπορεί να αποτελέσει αφορμή συζήτησης η οποία να στρέφεται γύρω από τους λόγους για τους οποίους λ.χ. η γυναίκα Ρομά έχει ακάλυπτο το πρόσωπο και αυτό να συνδεθεί με τις διαφορετικές πολιτισμικές και θρησκευτικές καταβολές της ενδυμασίας. Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει η σύγκριση της φωτογραφίας του 19ου αιώνα με σύγχρονες φωτογραφίες γυναικών Ρομά, έτσι ώστε να διαπιστωθούν ομοιότητες και διαφορές και να συζητηθούν οι λόγοι για τους οποίους αυτές παρατηρούνται.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4367
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Διαπολιτισμική Αγωγή Intercultural EducationΔιαπολιτισμική Αγωγή
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΖΑΓΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ