Ενδυμασιες κατοικων της Ζακυνθου στις αρχες του 19ου αι.
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για χαρακτικό των αρχών του 19ου αιώνα από τον Γάλλο αρχιτέκτονα , ζωγράφο και χαράκτη Antoine Laurent Castellan (1772-1838). Το ταξίδι του ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1796 από τη Μασσαλία και μέσω Σικελίας προσέγγισαν αρχικά στα Κύθηρα, ύστερα τη Μονεμβασιά και έφτασαν στην Ύδρα. Τον Μοριά, την περιοχή της Κορώνης και του Ναυαρίνου επισκέφτηκε έξι μήνες αργότερα και από εκεί μέσω Φιλιατρών πέρασε στη Ζάκυνθο. Ο Castellan με τρόπο ευφυή, αντικειμενικό αλλά και ευαισθησία, καταγράφει την εικόνα των νησιών, του Mοριά και της Προποντίδας στρέφοντας το βλέμμα του και στις παραδόσεις του τόπου. Το συγκεκριμένο χαρακτικό εστιάζει στις ενδυμασίες των Ζακυνθινών απεικονίζοντας μια παρέα τριών νεαρών ατόμων να συζητούν έντονα χειρονομώντας. Εικάζουμε ότι βρίσκονται σε περίβολο εκκλησίας, άρα πρόκειται για κυριακάτική ή γιορτινή συνάντηση. Στο φόντο διακρίνεται και μια διερχόμενη νέα με καλυμμένο το πρόσωπό της, συνήθεια που διατηρήθηκε από την εποχή των Βενετών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Πρόκειται για ένα χαρακτικό εξαιρετικής ποιότητας, το οποίο ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει ποικιλοτρόπως. Στο μάθημα της Γλώσσας μπορεί να αποτελέσει αφορμή για παραγωγή γραπτού λόγου από τα παιδιά: Μπορούν να φανταστούν και να γράψουν τι λένε ή τι σκέφτονται οι τρεις νέοι, τι προηγήθηκε, τι θα ακολουθήσει. Επίσης πως θα συμπεριφερθεί η τέταρτη (διερχόμενη) νέα. Στο μάθημα της Ιστορίας μπορούν να βρουν στοιχεία για την ενδυμασία των Ζακυνθινών κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να διερευνήσουν τον συμβολισμό της κατά φύλο, ηλικία, κοινωνική τάξη και οικονομική κατάσταση. Στα πλαίσια τοπικής ιστορίας μπορούν να διερευνήσουν το θέμα της ενδυμασίας ιστορικά παίρνοντας συνεντεύξεις από γιαγιάδες και παππούδες. Μπορούν να ανατρέξουν επίσης σε σχετικές ιστοσελίδες (π.χ. Λύκειο Ελληνίδων, Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού). Στη Θεατρική Αγωγή μπορούν να αυτοσχεδιάσουν, να δημιουργήσουν "παγωμένες εικόνες" ή να παίξουν παιχνίδια μαντέματος ("Μάντεψε τι φορώ") τροποποιώντας αντίστοιχα την κίνησή τους. Στη Φυσική Αγωγή μπορούν επίσης να ασχοληθούν με τον τρόπο χρήσης μιας παραδοσιακής ενδυμασίας σήμερα και να αναρωτηθούν τι εξυπηρετεί. Τέλος ως επέκταση μπορούν να επισκεφθούν ένα Λαογραφικό Μουσείο, όπου συχνά εκπονούνται και αντίστοιχα προγράμματα, και/ή να αναζητήσουν το διαδικτυακό παιχνίδι για την Ιστορία της Ένδυσης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Προβολή της εικόνας
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4403
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Ιστορία Θεάτρου/Θεατρολογία Drama/Theatre HistoryΙστορία Θεάτρου/Θεατρολογία
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση Social and political organizationΚοινωνική και πολιτική οργάνωση
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Αθλήματα - Χορός Sports - DanceΑθλήματα - Χορός > Χορός DanceΧορός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ