Αδαλης Αργυριος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά στον Αργύριο Αδαλή (1852 μ.Χ. – 1914 μ.Χ.), αρχιτέκτονα στη Μυτιλήνη. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και στο Μόναχο, εργάστηκε κοντά σε σημαντικούς αρχιτέκτονες όπως ο Γερμανός Ε. Τσίλερ και ο Δανός Θεόφιλος Χάνσεν. Είναι ο δημιουργός των σημαντικότερων νεοκλασικών κτιρίων της Μυτιλήνης, όπως το Δημαρχείο, ο ναός του Αγίου Θεράποντα, το 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, ο Πύργος Γιαννέλλη κ.ά. Η προσωπογραφία είναι ελαιογραφία η οποία αναφέρεται από το Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό όπου βιογραφούνται χιλιάδες προσωπικότητες της ελληνικής και της παγκόσμιας ιστορίας, της επιστήμης, των γραμμάτων και των τεχνών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις οι μαθητές προτείνεται στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας να ερευνήσουν στοιχεία για την προσωπικότητα, τη ζωή και το έργο του Αδαλή. Να εντοπίσουν τα κτίρια που κατασκεύασε και να καταγράψουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Μπορούν να αναζητήσουν παρόμοια κτίρια σε περιοχές εντός ή και εκτός Ελλάδας και το ιστορικό πλαίσιο της εποχής κατά την οποία δημιουργήθηκαν. Στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή μπορούν να συγκεντρώσουν φωτογραφίες παλιές και σημερινές και να ερευνήσουν για ομοιότητες και διαφορές και για την αλλαγή στο αστικό τοπίο. Καλούνται επίσης να αναζητήσουν τη χρήση των κτιρίων αυτών από την εποχή της δημιουργίας τους έως σήμερα και την ιδιαίτερη σημασία τους ως χώρων πολιτισμικής κληρονομιάς. Στη Νεοελληνική Γλώσσα καλούνται να ερευνήσουν για τη βιογραφία ως Κειμενικό είδος να εντοπίσουν βασικά χαρακτηριστικά του, να ασκηθούν στη γραφή του συγκεκριμένου είδους. Στην Αισθητική Αγωγή/Εικαστικά οι μαθητές προτείνεται να ερευνήσουν για την προσωπογραφία και την τέχνη της ελαιογραφίας και να πειραματιστούν.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4448
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Βιογραφικά είδη Types of BiographiesΒιογραφικά είδη
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ