Προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση της φωτογραφίας, όσον αφορά την ανάπτυξη και την παρακμή που γνώρισε το νησί κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Οι μαθητές/τριες μπορούν να διερευνήσουν τις ιστορικές πηγές και οποιοδήποτε άλλο χρήσιμο υλικό και να δημιουργήσουν μία παρουσίαση με τις μονές που υπάρχουν σε αυτό (ίδρυση, ονομασία, χρονολογία κ.ά.). Επιπλέον, μπορούν να δημιουργήσουν έναν τουριστικό οδηγό με τα αξιοθέατα των Ιωαννίνων (σπήλαια, μοναστήρια, παραδοσιακοί οικισμοί, γιαννιώτικη λαϊκή τέχνη, αρχιτεκτονική σπιτιών, πλακόστρωτα σοκάκια, παραδοσιακές ενδυμασίες και φαγητά). Επιπρόσθετα, μπορούν να ζωγραφίσουν το νησάκι της λίμνης ή οτιδήποτε άλλο τους τραβήξει το ενδιαφέρον και να δημιουργήσουν ένα ομαδικό κολάζ εικόνων. Επικοινωνούν, συζητούν και τεκμηριώνουν τις απόψεις τους. Ο/η εκπαιδευτικός συμβουλεύει και καθοδηγεί τους μαθητές.