Ο εκπαιδευτικός θα προβάλει τη συγκεκριμένη εικόνα στους μαθητές και θα τους ζητήσει να την παρατηρήσουν και να τη σχολιάσουν. Στη συνέχεια μπορεί να τους αναθέσει να ερευνήσουν τον τρόπο λειτουργίας των ανεμόμυλων και τη σημασία τους για τις τοπικές κοινωνίες των νησιών του Αιγαίου σε παλιότερες εποχές, όταν οι κάτοικοι βασίζονταν αποκλειστικά σε ό,τι παρήγαν οι ίδιοι για την επιβίωσή τους. Επεκτείνοντας τη δραστηριότητα μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να εξηγήσουν για ποιους λόγους υπήρχαν περισσότεροι ανεμόμυλοι στα νησιά, ενώ, αντίθετα με την ηπειρωτική Ελλάδα, δεν υπήρχαν νερόμυλοι.