Συνίσταται η αξιοποίηση της φωτογραφίας για αφόρμηση στα γνωστικά αντικείμενα: της Φυσικής (Ε΄, Στ΄ δημοτικού), της Γλώσσας, της Γεωγραφίας και της Ιστορίας. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές/τριες θα διερευνήσουν ιστορικές πηγές, άρθρα, πολιτιστικό υλικό, φωτογραφίες κ.ά. για να συνθέσουν μια παρουσίαση με τους κυκλαδίτικους ανεμόμυλους, τονίζοντας την οικολογική τους σημασία στην εξοικονόμηση ενέργειας. Επιπρόσθετα, μπορούν να δημιουργήσουν έναν τουριστικό οδηγό με τα αξιοθέατα, τις διάσημες παραλίες, τις τοπικές ενδυμασίες, τα τραγούδια, τους παραδοσιακούς χορούς και τα φαγητά της Μυκόνου. Επιπλέον, μπορούν να γράψουν ένα άρθρο για τη χρησιμότητα των ανεμόμυλων στον άνθρωπο (άλεση των σιτηρών, αποξήρανση εδαφών, αντλίες ανεμόμυλων, παραγωγή ηλεκτρισμού κ.ά.) και να το δημοσιεύσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου τους, γνωρίζοντας στην κοινωνία την εργασία τους. Χωρίζονται σε ομάδες, επικοινωνούν και διαλέγονται μεταξύ τους, καλλιεργώντας την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Τέλος, μπορούν να φτιάξουν ζωγραφιές και ψηφιδωτά με θέμα τον ανεμόμυλο. Ο/η εκπαιδευτικός συντονίζει τις ομάδες εργασίας και τις καθοδηγεί.