Το πλοιο: ¨ Μεγαλη Λιβερπουλ¨, 1838
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ένα Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) που αποτυπώνει το κρουαζιερόπλοιο – ατμόπλοιο Great Liverpool, του 1838 από το Ηνωμένο Βασίλειο, μεικτής χωρητικότητας 1.382 κόρων και ωφέλιμης χωρητικότητας 587 nrt Τεχνικά χαρακτηριστικά: Μήκος : 65.11m (213.7ft), Πλάτος 7.77m (25.5ft), Βάθος 5.79m (19.0ft), Κινητήρες ισχύος 468 IHP και ταχύτητα 9 κόμβων με ικανότητα μεταφοράς επιβατών αλλά και φορτίου. Το πλοίο καταστράφηκε στις 24 Φεβρουαρίου του 1838 κοντά στο ακρωτήριο Finisterre, Μόνο τρεις ζωές χάθηκαν, παρόλο ότι υπήρχαν περίπου 150 δηλωμένοι επιβάτες και πλήρωμα επί του σκάφους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Δραστηριότητες που ενδεικτικά ¨καλούνται¨ οι μαθητές, σε μικρές ομάδες να: 1) να παρατηρήσουν εικόνες από αντίστοιχα τα θαλάσσια μεταφορικά μέσα της εποχής. συνδυαστικά και με άλλες αντίστοιχες εικόνες ή/και παραθέματα, με σκοπό να διατυπώσουν υποθέσεις και να εξάγουν συμπεράσματα λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια όπως: α) επιλογή των θαλάσσιων μεταφορικών μέσων της εποχής. β) το ιστορικό πλαίσιο που συνδέεται με την ύπαρξη των αποικιών, γ) τα θαλάσσια μεταφορικά μέσα της εποχής ως στοιχεία πολιτισμικής κληρονομιάς. 2) Μέσα από το λογισμικό αναζήτησης Google, πραγματοποιούν ¨ εικονικό περίπατο¨ σε θαλάσσια μεταφορικά μέσα της εποχής. 3) να προβούν στη δημιουργία λογισμικού παρουσίασης Power Point κατασκευάζοντας διαφάνειες από σχετικές φωτογραφίες που έχουν συλλέξει και αναφέρονται σε σπουδαία θαλάσσια μεταφορικά μέσα της εποχής. που παρουσιάζονται στους συμμαθητές τους. 4) Προτείνεται η χρήση της εικόνας ως ιστορική πηγή σε θεματική δραστηριότητα αναφορικά με τα θαλάσσια μεταφορικά μέσα της εποχής. Επιπρόσθετα, το (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μεγαλύτερους μαθητές με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, στο μάθημα της Ιστορίας ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο / Λύκειο με αντικείμενο την ανάδειξη των μεσαιωνικών μεταφορικών μέσων της Μεγάλης Βρετανίας- και όχι μόνο - χάριν μιας νέας αποικιοκρατικής αντίληψης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4488
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
19ος αιώνας, μ. Χ., U.K. (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή ProductionΠαραγωγή > Τεχνολογική εξέλιξη Technological evolutionΤεχνολογική εξέλιξη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ