Το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα της Ιστορίας, ως εποπτικό υλικό στην αρχή του μαθήματος ή της ενότητας ως εποπτικό υλικό αφόρμησης (προοργανωτής).ή και ως περιεχόμενο αναφοράς στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές το ένδυμα ως σημαντικό πολιτιστικό στοιχείο το οποίο παράλληλα εκφράζει τα ήθη και τα έθιμα ενός λαού, τις αξίες, τα πρότυπα μιας κοινωνίας. Δραστηριότητες που ενδεικτικά προτείνονται είναι: • Οι μαθητές αξιοποιούν τις εθνικές ενδυμασίες ανδρών και γυναικών, τα τοπικά τραγούδια, τα ήθη και τα έθιμα, με μία παρουσίαση του λαού αυτού, ανά τους αιώνες. Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τους μαθητές να εμπλακούν εποικοδομητικά σε ένα σχέδιο εργασίας, διερευνώντας τις ιστορικές πηγές. • Εναλλακτικά το (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μεγαλύτερους μαθητές με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο / Λύκειο με αντικείμενο την κοινωνική διαφοροποίηση των ανθρώπων μέσω της ενδυμασίας ή /και ως ταυτότητα της προσωπικότητάς μας μέσα από το οποίο αναδεικνύονται στοιχεία που μας προσδιορίζουν και μας προσδίδουν μοναδικότητα, όπως λ.χ. η ηλικία μας, το φύλο, η εποχή, την οικονομική μας κατάσταση, το πολιτιστικό μας επίπεδο, οι θρησκευτικές μας αντιλήψεις, οι αρχές και παραδόσεις μας, η εθνικότητά μας, ο τόπος καταγωγής μας, κ.λ.π..