Δρακος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο (λάδι σε καμβά, διαστάσεων 145Χ157 εκ.) ανήκει στον διακεκριμένο ζωγράφο Τάσο Μαντζαβίνο. Ο Μαντζαβίνος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1958. Φοίτησε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (1979-1984) με δασκάλους τον Μ. Σοφιανό και τον Μ. Κοντό. Το 1984 πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση. Ακολούθησαν πολλές άλλες, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, ατομικές και ομαδικές. Έργα του ανήκουν σήμερα σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Έχει διδάξει σχέδιο σε ιδιωτική σχολή και έχει εικονογραφήσει βιβλία. Το 2005 παρουσιάστηκαν τα σχέδιά του σε λεύκωμα-τετράδιο. Το 2012 το Μουσείο Μπενάκη φιλοξένησε αναδρομική έκθεση του ζωγράφου, με τίτλο: "Η δύναμίς μου εν ασθενεία τελειούται". Με τον ίδιο τίτλο κυκλοφόρησε, επίσης, μονογραφική μελέτη για το σύνολο του έργου του. Ο Μαντζαβίνος ταυτίζεται με τη δουλειά του. Στις δημιουργίες του κυριαρχούν οι προσωπικές ή συλλογικές μνήμες, οι λαϊκοί μύθοι και οι παραδόσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το αντικείμενο τόσο στο μάθημα της Αισθητικής αγωγής, όσο και σε ερευνητικές εργασίες με θέμα την τέχνη, τα καλλιτεχνικά ρεύματα, τους δημιουργούς κ.α. Ωστόσο, η χρήση ενός έργου τέχνης δεν υπόκειται σε περιορισμούς. Κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, μπορεί να αποτελέσει - θεωρητικά - εκπαιδευτικό υλικό για πολλά διδακτικά αντικείμενα. Παραμένοντας στον καλλιτέχνη, μεταφέρουμε λόγια του κριτικού Γ. Ασδραχά: "Στην προσωπική διαχείριση των βιωμάτων του, ο εικαστικός Τάσος Μαντζαβίνος τα μετουσιώνει σε καθαρή ανυπόταχτη τέχνη που δεν αντιγράφει προσχηματικούς κανόνες. Απλά αντλεί επιλεκτικά, εικόνες, στιγμές, καταστάσεις, που πηγάζουν από τον προσωπικό του χωροχρόνο και τις μεταφέρει ως εσωτερική ανάγκη στο πεδίο της τέχνης... Η γραφή του εντάσσεται στην κατηγορία του εξπρεσιονισμού, ωστόσο είναι προσωπική και ιδιαίτερη. Άλλωστε αυτό που απέφυγε από τα φοιτητικά του χρόνια ήταν η άψυχη «κοπτοραπτική» των πνικτικών κανόνων και των ρευμάτων." Ο ίδιος ο ζωγράφος έχει γράψει: "Ο ζωγράφος είναι ο μύθος του, το σύμπαν των σκέψεών του, οι επιλογές της ζωής του, όλα αυτά τερματίζουν στον πίνακά του." Το συγκεκριμένο έργο προσεγγίζει ένα θέμα που είναι οικείο από τα παραμύθια ακόμη και στους μαθητές του νηπιαγωγείου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4529
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ