Στο μάθημα της Ιστορίας, η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές, στο πλαίσιο διερευνητικής συνεργατικής δράσης, να αναζητήσουν στοιχεία (από ιστορικά κείμενα, απομνημονεύματα, ποιήματα και άλλες εικόνες) για τη ζωή και την πολεμική δράση του Νικηταρά, αλλά και για τον ρόλο του στα πολιτικά γεγονότα της μετεπαναστατικής Ελλάδας, δημιουργώντας ενδεχομένως μία πολυτροπική παρουσίαση, αξιοποιήσιμη και στη σχολική γιορτή της 25ης Μαρτίου. Να εστιάσουν στις μάχες στις οποίες συμμετείχε (μάχη στο Βαλτέτσι, στα Δολιανά, άλωση της Τριπολιτσάς, μάχη στα Δερβανάκια, στην Αράχωβα, πολιορκία του Μεσολογγίου κ.λπ.). Να μελετήσουν επίσης την πολιτική κατάσταση που διαμορφώθηκε στην Ελλάδα μετά την απελευθέρωση και τη στάση που κράτησε ο Νικηταράς. Να πληροφορηθούν για την προέλευση του προσωνυμίου "τουρκοφάγος" και για την έσχατη εξαθλίωση και την επαιτεία στην οποία οδηγήθηκε, εξαιτίας της κρατικής αδιαφορίας. Να εκτιμήσουν τον ηρωισμό, την ανιδιοτέλεια, την αξιοπρέπεια και την υπερηφάνεια του.