Εισοδος Ελευθεριου Βενιζελου στη Βουλη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το συγκεκριμένο φωτογραφικό τύπωμα δημιουργήθηκε με προτροπή του ιδιοκτήτη φωτογραφείου Ρωμαΐδη στο συνεργάτη του Zeitz, να φωτογραφίσει σκηνές από τους Βαλκανικούς πολέμους. Στις 30 Σεπτεμβρίου 1922, τα Βαλκανικά κράτη (Ελλάδα, Σερβία, Μαυροβούνιο, Βουλγαρία) που συμμάχησαν εναντίον της Τουρκίας, της έστειλαν τελεσίγραφο, ζητώντας διασφάλιση αυτονομίας των εθνικών μειονοτήτων των εδαφών της. Το τελεσίγραφο έληξε στις 9 Οκτωβρίου 1912, χωρίς να επιτευχθεί συμφωνία με την Τουρκία, οπότε εκείνη την ημέρα κηρύχτηκε ο πόλεμος. Στη φωτογραφία, αποθανατίστηκε η ιστορική στιγμή κατά την οποία ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ως πρωθυπουργός της Ελλάδας, εισέρχεται στη Βουλή, για να αναγγείλει την έναρξη του Α΄ Βαλκανικού πολέμου. Ο Α΄ Βαλκανικός πόλεμος έληξε με τη νίκη των συμμάχων και την υπογραφή της Συνθήκης του Λονδίνου (1913), σύμφωνα με την οποία αποσπάστηκε από τον Οθωμανική αυτοκρατορία η Μακεδονία και το μεγαλύτερο μέρος της Θράκης. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) διετέλεσε πρωθυπουργός της Κρητικής Πολιτείας και εξελέγη εφτά φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει στο βιντεοπροβολέα το φωτογραφικό τύπωμα και εξηγεί στους μαθητές/τριες την ιστορική βαρύτητα της στιγμής, κατά την οποία ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Ελευθέριος Βενιζέλος εισέρχεται στη Βουλή με πρόθεση να αναγγείλει την έναρξη του Α΄ Βαλκανικού πολέμου. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες στο μάθημα της Ιστορίας και αναλαμβάνουν να βρουν πληροφορίες για τους Βαλκανικούς πολέμους, τους αντιπάλους οι οποίοι συγκρούστηκαν, τα αίτια και τα αποτελέσματά τους. Επίσης, στο μάθημα της Ιστορίας, καταγράφονται τα γεγονότα που συνδέθηκαν με την πολιτική του Ελευθερίου Βενιζέλου. Στο ίδιο μάθημα γίνεται αναφορά στην ιστορία της Βουλής των Ελλήνων, καθώς και του κτιρίου στο οποίο στεγάζεται. Επίσης, με τη βοήθεια του Διαδικτύου, οι μαθητές/τριες επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Ιδρύματος του Ελευθερίου Βενιζέλου και αντλούν πληροφορίες για το σκοπό του Ιδρύματος, για τη ζωή και το έργο του πολιτικού, για το πατρικό του σπίτι στη Χαλέπα Χανίων στο οποίο έζησε 30 χρόνια και το οποίο έγινε Μουσείο, καθώς και το φωτογραφικό αρχείο της εποχής. Στο μάθημα της Γλώσσας γράφουν τη βιογραφία του Ελευθερίου Βενιζέλου. Επιπλέον, στο μάθημα των Εικαστικών σχεδιάζουν την προσωπογραφία του Ελευθερίου Βενιζέλου και δημιουργούν μια μικρή έκθεση. Στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, γίνεται λόγος για τη Βουλή των Ελλήνων, την εκλογή των βουλευτών και την κρισιμότητα των αποφάσεών τους για τις τύχες του λαού. Στην Στ΄ τάξη του Δημοτικού σχεδιάζεται παιδαγωγική επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4564
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > War events
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Βιογραφικά είδη
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών
Εικαστικά > Painting
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ