Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Το λιμανι της Θεσσαλονικης το 1912
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο είναι ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα, από τους συνεργάτες Ρωμαΐδη και Zeitz. Αποτυπώνει στο Θερμαϊκό κόλπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της δεύτερης σε πληθυσμό και έκταση πόλης της Ελλάδας, το 1912. Είναι η εποχή που η Θεσσαλονίκη βρισκόταν υπό τουρκική κατοχή. Ωστόσο, η Βουλγαρία, η Σερβία, το Μαυροβούνιο και η Ελλάδα, είχαν ήδη συμφωνήσει σε κοινή επίθεση, εναντίον της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Στις 18 Οκτωβρίου 1912, το ελληνικό τορπιλοβόλο με κυβερνήτη το Νικόλαο Βόλτση, μπήκε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης απαρατήρητο και ανατίναξε με δυο τορπίλες το τουρκικό θωρηκτό Φετχί Μπουλέντ. Το γεγονός αυτό επηρέασε τον Ταξίν Πασά, ο οποίος αποδέχτηκε τελικά τους όρους του Διαδόχου Κωνσταντίνου, με τη σύμφωνη γνώμη του Ελευθερίου Βενιζέλου (πρωθυπουργού της Ελλάδας), για παράδοση της πόλης. Το πρωτόκολλο παράδοσης της Θεσσαλονίκης στον ελληνικό στρατό, υπογράφηκε στις 26 Οκτωβρίου, την εορτή του πολιούχου της πόλης Αγίου Δημητρίου. Ακολούθησε η ένταξη της πόλης στο ελληνικό κράτος.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει το συγκεκριμένο ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα στο βιντεοπροβολέα και λέει στους εκπαιδευόμενους ότι πρόκειται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκείνοι, βασιζόμενοι στην εικόνα και στο είδος των πλεούμενων, επιχειρούν να εντοπίσουν τη χρονική περίοδο, κατά την οποία τραβήχτηκε η φωτογραφία. Τέλος, τους αποκαλύπτεται ότι πρόκειται για τον Α΄ Βαλκανικό πόλεμο. Αναφέρονται οι συνθήκες κατοχής της πόλης από την Οθωμανική αυτοκρατορία, καθώς και οι εξελίξεις που οδήγησαν στην απελευθέρωσή της. Επίσης, γίνεται αναφορά στην ανατίναξη του τουρκικού θωρηκτού Φετχί Μπουλέντ από ελληνικό τορπιλοβόλο, μέσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Επισημαίνεται η βαρύτητα που είχε το συγκεκριμένο γεγονός, για την πτώση του ηθικού των Τούρκων και την τελική παράδοση της Θεσσαλονίκης, από τονΤαξίν Πασά, στον Διαδόχο Κωνσταντίνο, ο οποίος ήταν ο αρχιστράτηγος του ελληνικού στρατεύματος. Στο youtube ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει φωτογραφίες και έργα ζωγραφικής της εποχής που αφορούν την παράδοση της πόλης και τις συνθήκες που επικρατούσαν στο λιμάνι και την πόλη εκείνη την εποχή. Στο μάθημα της Γεωγραφίας γίνεται αναφορά στην έκταση και τον πληθυσμό της Θεσσαλονίκης (δεύτερη πόλη σε πληθυσμό της Ελλάδας), εντοπίζεται η στρατηγική της θέση στο χάρτη και γίνεται αναφορά στην πολυπολιτισμικότητα που τη χαρακτηρίζει. Στο Google Earth γίνεται περιήγηση στο Θερμαϊκό κόλπο, που είναι ο μεγαλύτερος κόλπος του Αιγαίου Πελάγους. Τα πέντε χιλιόμετρα του Θερμαϊκού κόλπου στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, φιλοξενούν το μεγάλης δυναμικής λιμάνι της. Επίσης, εντοπίζονται οι ποταμοί που εκβάλουν σε αυτόν, δηλαδή οι ποταμοί Αλιάκμονας, Λουδίας, Αξιός και Γαλλικός. Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ή στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, οι εκπαιδευόμενοι/ες χωρίζονται σε ομάδες και ερευνούν για τη μόλυνση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Επίσης προτείνουν λύσεις και τις καταγράφουν σχετικά με το πρόβλημα αυτό, ενώ στη συνέχεια τις διαβάζουν στην ολομέλεια. Στο μάθημα των Εικαστικών, επιχειρούν σε ομάδες να δημιουργήσουν μακέτα με την πόλη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4576
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
> Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Πόλεις CitiesΠόλεις
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πολυμέσα MultimediaΠολυμέσα > Εφαρμογές πολυμέσων Multimedia ApplicationsΕφαρμογές πολυμέσων
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Πόλεις CitiesΠόλεις
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πολυμέσα MultimediaΠολυμέσα > Εφαρμογές πολυμέσων Multimedia ApplicationsΕφαρμογές πολυμέσων
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ, ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator