Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ιστιοφορο - Σπετσες 1935
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο είναι ασπρόμαυρο αρνητικό, το οποίο παρουσιάζει μια παρέα δυο αντρών και ενός αγοριού, πάνω σε ιστιοφόρο, γύρω στα 1935. Τη σκηνή αυτή αποτύπωσε η φωτογράφος Έλλη Παπαδημητρίου, η οποία ήταν επίσης ποιήτρια και συγγραφέας. Το χαρακτηριστικό του ιστιοφόρου είναι τα ιστία του, δηλαδή κοντάρια (με πανιά). Κάθε σκάφος ή πλωτό ναυπήγημα το οποίο κινείται αποκλειστικά με πανιά, είναι ιστιοφόρο. Αν υπάρχει βοηθητική μηχανή, τότε πρόκειται για αμφικίνητο πλεούμενο. Στα ιστιοφόρα παραχωρείται προτεραιότητα στις διασταυρώσεις έναντι μηχανοκίνητων πλοίων, καθώς και στις εισόδους και εξόδους λιμανιών. Ανακαλύφθηκαν στην αρχαιότητα, μετά τα κωπήλατα και πριν τα μηχανοκίνητα σκάφη. Αρχικά κατασκευάστηκαν τα πλοία με κουπιά (κόντοροι). Τα τρωικά πλοία είχαν μια σειρά κουπιά (μονήρεις). Αργότερα δημιουργήθηκαν δυο σειρές κουπιά (διήρεις) και τέλος τρεις σειρές κουπιά (τριήρεις). Η τριήρης είχε πανιά και ήταν πολεμικό πλοίο κατασκευασμένο από ξύλο και επενδυμένο με χαλκό, που διέθετε έμβολο. Ήταν το αριστούργημα της ελληνικής ναυπηγικής στην αρχαιότητα.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός έχει εκτυπώσει το συγκεκριμένο ασπρόμαυρο έργο, το μοιράζει στους/στις εκπαιδευόμενους/ες και ζητά να το κοιτάξουν προσεκτικά. Στη συνέχεια τους ζητά να γράψουν με μαρκαδόρο πάνω στη φωτοτυπία, λέξεις που σχετίζονται με το θέμα του έργου, καθώς και συναισθήματα που τους δημιουργούνται καθώς το βλέπουν, αλλά και τα πιθανά συναισθήματα των ανθρώπων της εικόνας. Στο μάθημα της Ιστορίας γίνεται αναφορά στην κατασκευή του ιστιοφόρου από την αρχαιότητα. Λένε ότι επινοήθηκε για πρώτη φορά από το Μίνωα και κατασκευάστηκε από το Δαίδαλο και τον Ίκαρο. Προηγήθηκε η κατασκευή των κωπήλατων πλοίων, ενώ αργότερα δημιουργήθηκαν τα ιστιοφόρα. Υπήρχαν και τα αμφικίνητα (τριήρεις), δηλαδή αυτά που μπορούσαν να κινηθούν με κουπιά, αλλά και με πανιά για να αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες. Επίσης, όταν είχε δυνατό άνεμο, το πλήρωμα είχε την πολυτέλεια να ξεκουράζεται. Οι εκπαιδευόμενοι αναλαμβάνουν να βρουν πληροφορίες για τα είδη και τη χρήση των ιστιοφόρων (εμπορικά, πολεμικά ιστιοφόρα) από την αρχαιότητα. Επισημαίνονται πληροφορίες όπως ότι τα πολεμικά ιστιοφόρα που είχαν έμβολο, μετέφεραν μόνο τους κωπηλάτες και νερό, για να είναι ελαφριά, ενώ πίσω ακολουθούσαν εμπορικά ιστιοφόρα με τρόφιμα και άλλα είδη. Στο Διαδίκτυο γίνεται ανεύρεση φωτογραφιών ιστιοφόρων. Στο μάθημα της Μουσικής τα παιδιά μαθαίνουν το τραγούδι του Αντώνη Καλογιάννη με τίτλο: Όρτσα τα πανιά. Επίσης βλέπουν βίντεο που συνοδεύουν αυτό το τραγούδι στο youtube. Ακόμα, στο μάθημα των Εικαστικών, φτιάχνουν ιστιοφόρα ως εξής: Σκαρί του σκάφους γίνεται μισό καρύδι. Το καρυδότσουφλο το βάφουν με πινέλο και λαδομογιές ή ακρυλικά χρώματα. Στο τελείωμα μπορούν να βάλουν χρυσόσκονη. Αμέσως μετά κόβουν τις δυο μυτερές άκρες μιας οδοντογλυφίδας, για να δημιουργήσουν το ιστίο. Αυτό στερεώνεται στο εσωτερικό του καρυδότσουφλου, με σιλικόνη. Κόβουν ένα χοντρό χαρτί κανσόν στο χρώμα που τους αρέσει, και το κολλούν με σιλικόνη στο ιστίο, δημιουργώντας το πανί. Τέλος, με σιλικόνη ξανά, βάζουν το ιστιοφόρο τους πάνω σε ένα ξύλινο τουβλάκι, που χρησιμεύει ως βάση. Επιπλέον, στο μάθημα των Εικαστικών ιχνογραφούν ιστιοφόρα και δημιουργούν μια έκθεση. Στο τετράδιο παραγωγής γραπτού λόγου, γράφουν μια αφήγηση με θέμα "Ένα φανταστικό ταξίδι με ιστιοφόρο". Τέλος, εάν υπάρχει η δυνατότητα οργανώνεται εκπαιδευτική επίσκεψη σε Ναυτικό Μουσείο.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4578
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα
> Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη
> Αφηγηματικά είδη Types of NarrativeΑφηγηματικά είδη
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Παγκόσμιος Ιστός World Wide WebΠαγκόσμιος Ιστός
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πολυμέσα MultimediaΠολυμέσα > Βίντεο VideoΒίντεο
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες Decorative ArtsΔιακοσμητικές Τέχνες
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Μουσική Music EducationΜουσική > Άλλα θέματα μουσικής Other music topicsΆλλα θέματα μουσικής
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Παγκόσμιος Ιστός World Wide WebΠαγκόσμιος Ιστός
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πολυμέσα MultimediaΠολυμέσα > Βίντεο VideoΒίντεο
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες Decorative ArtsΔιακοσμητικές Τέχνες
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Μουσική Music EducationΜουσική > Άλλα θέματα μουσικής Other music topicsΆλλα θέματα μουσικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator