Πυροβολικο προς Ιωαννινα, 1912-1913
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα, προέκυψε από το φωτογράφο Zeitz, συνεργάτη του ιδιοκτήτη φωτογραφείου Ρωμαΐδη. Σκοπός του Α΄ Βαλκανικού πολέμου (1912) ήταν η απελευθέρωση από την Οθωμανική αυτοκρατορία της Ηπείρου, της Μακεδονίας, της Θράκης, των νησιών του Β. Αιγαίου και της Κρήτης. Πρωθυπουργός της Ελλάδος και Υπουργός Στρατιωτικών ήταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος και αρχιστράτηγος ο Διάδοχος Κωνσταντίνος. Η μάχη στα Ιωάννινα, υπήρξε η σημαντικότερη σύγκρουση των αντιπάλων στην Ήπειρο και διήρκησε τρεις μήνες (5 Οκτωβρίου 1912 έως 21 Φεβρουαρίου 1913). Ο ελληνικός στρατός για να καταλάβει τα Ιωάννινα, έπρεπε πρώτα να εκπορθήσει τα οχυρά του ορεινού όγκου του Μπιζανίου. Στη συνέχεια την επιχείρηση ανέλαβε ο Διάδοχος Κωνσταντίνος. Ο ελληνικός στρατός απελευθέρωσε τα Ιωάννινα, μετά από 483 χρόνια, στις 22 Φεβρουαρίου 1913. Ο Εσίτ Πασάς παρέδωσε το ξίφος του και την πόλη στον Κωνσταντίνο, σε ειδική τελετή. Στο έργο, το πυροβολικό του ελληνικού στρατού πηγαίνει να απελευθερώσει τα Ιωάννινα, το 1912-1913.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει το συγκεκριμένο φωτογραφικό τύπωμα και τοποθετεί τη θεματολογία του τοπικά και χρονικά. Στη συνέχεια παρουσιάζει το χρονικό της απελευθέρωσης των Ιωαννίνων, μετά από 483 χρόνια σκλαβιάς. Εστιάζει στο γεγονός ότι περίπου πέντε γενιές έμειναν σκλαβωμένες στον οθωμανικό ζυγό, μέχρι να ελευθερωθεί η περιοχή και να προσαρτηθεί στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Επίσης, γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους και τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Νότια Ήπειρος έγινε μέρος της Ελλάδας, ενώ η Βόρεια Ήπειρος, έγινε μέρος του νεοσύστατου τότε κράτους της Αλβανίας. Στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, γίνεται συζήτηση για τους Βορειοηπειρώτες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τόσο στην Αλβανία, όσο και στην Ελλάδα, στο θέμα υπηκοότητας, ιθαγένειας και αντιμετώπισης. Στο youtube βρίσκουν μαρτυρίες βορειοηπειρωτών που μιλούν για τα συναισθήματα και τις συνθήκες ζωής τους. Σκοπός της δραστηριότητας είναι να αναπτύξουν ενσυναίσθηση στο θέμα. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, οι μαθητές βρίσκουν φωτογραφικά τυπώματα από βιβλία της εποχής των Βαλκανικών πολέμων και φτιάχνουν ταμπλό, γράφοντας τις κατάλληλες λεζάντες κάτω από κάθε φωτογραφία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4579
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Χάρτες MapsΧάρτες > Στοιχεία χάρτη Map elementsΣτοιχεία χάρτη
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πολυμέσα MultimediaΠολυμέσα > Βίντεο VideoΒίντεο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ