Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ερευνητικές εργασίες, θεματικές διδασκαλίες και σχολικές δραστηριότητες που διαπραγματεύονται θέματα σχετικά με την ιστορία της ποίησης στους νεότερους χρόνους και ειδικότερα με το έργο του Κ. Καβάφη.
Ως σχέδιο, η εικόνα θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί σαν παράδειγμα σκίτσου, είτε στο μάθημα των Εικαστικών, είτε σε σχετικές ερευνητικές εργασίες και σχολικά προγράμματα. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλα σχέδια- σκίτσα πνευματικών ανθρώπων από το 19ο αι και μετά, να παρατηρήσουν τη λιτότητα και την αμεσότητα των σχεδιαστικών στοιχείων και να επιχειρήσουν να δημιουργήσουν δικά τους σχέδια εμπνευσμένα από την τεχνική της γελοιογραφίας και του γρήγορου σκίτσου. Ειδικά στην περίπτωση του Κ. Καβάφη, επειδή υπάρχουν πολλά σκίτσα και ζωγραφικά πορτραίτα, θα μπορούσαν οι μαθητές να αναζητήσουν προσωπογραφίες του και να συγκρίνουν τις απεικονίσεις και το στυλ του κάθε καλλιτέχνη-σχεδιαστή με φωτογραφίες του ποιητή, εντοπίζοντας τα στοιχεία της προσωπικότητας του, αλλά και τα φυσικά χαρακτηριστικά που επιλέγουν να τονίσουν οι δημιουργοί. Μια ενδιαφέρουσα πηγή έργων (που περιλαμβάνει επίσης, εκτός από ζωγραφισμένα πορτραίτα του ποιητή, έργα γνωστών Ελλήνων ζωγράφων εμπνευσμένα από τα ποιήματα του) είναι ο κατάλογος της έκθεσης Κ.Π. Καβάφης: “Ζωγραφισμένα” - 40 Σύγχρονοι Έλληνες Δημιουργοί» που εκδόθηκε από το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β. και Μ. Θεοχαράκη. Οι μαθητές θα μπορούσαν να εμπνευστούν από τα έργα και να φιλοτεχνήσουν πορτραίτα του ποιητή, προσωπικές τους δημιουργίες ή να εικονογραφήσουν στίχους και αποσπάσματα από τα ποιήματα του.