Στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας ο εκπαιδευτικός με αφορμή την εικόνα μπορεί να αναθέσει μια δραστηριότητα. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες αναζητούν πληροφορίες για το ρόλο που διαδραμάτισαν οι στρατιωτικοί και το ναυτικό στην εξέλιξη της επανάστασης του 1821. Μπορεί να τους αναθέσει να μελετήσουν τη ζωή και το έργο των ηγετικών μορφών της επανάστασης του 1821 εναντίον των Οθωμανών Τούρκων, όπως του Καραϊσκάκη, του Ανδρούτσου, του Κανάρη, του Κολοκοτρώνη, του Μπότσαρη, του Μιαούλη, της Μπουμπουλίνας, της Μαυρογένους κ.ά. Οι μαθητές συνθέτουν το δικό τους σύντομο γραπτό ιστορικό λόγο και τον αναπαράγουν προφορικά παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης τους στην ολομέλεια της τάξης. Επίσης, μπορούν να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με προσωπογραφίες τους. Τέλος, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Α΄ Λυκείου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει την εικόνα ως αφόρμηση για να διδάξει την ενότητα που έχει ως θέμα την ενδυμασία. Οι μαθητές παρατηρούν την εικόνα και συγκρίνουν την ενδυμασία εκείνης της εποχής με τη σημερινή. Επίσης, μπορεί να αξιοποιηθεί και στην ενότητα της περιγραφής. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να θέσει ως δραστηριότητα στους μαθητές να περιγράψουν τη συγκεκριμένη ενδυμασία με στόχο να ασκηθούν στη μεθόδευση της περιγραφής επιλέγοντας και οργανώνοντας τις κατάλληλες πληροφορίες ώστε να παρέχουν επαρκείς πληροφορίες για το περιγραφόμενο αντικείμενο.