Η Ακροπολη των Αθηνων απο τα Νοτια, 1889
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία, τραβηγμένη από κάποιον Γάλλο περιηγητή το 1889, απεικονίζει τη νότια κλιτύ της Ακρόπολης των Αθηνών, η όψη της οποίας δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τη σημερινή. Παρόλο που η φωτογραφία είναι ασπρόμαυρη, είναι ευκρινής και επιτρέπει να διακριθούν όλα τα μνημεία, πάνω και κάτω από το βράχο. Έτσι, κάτω από το βράχο, ξεκινώντας από αριστερά, βλέπουμε το Ωδείο του Ηρώδου του Αττικού, στη συνέχεια τη Στοά του Ευμένους και τέλος το Ασκληπιείο. Πάνω στο βράχο διακρίνουμε αντίστοιχα τα Προπύλαια, το Ερέχθειο στο βάθος και στο κέντρο τον Παρθενώνα, ο οποίος δεσπόζει στην κορυφή του βράχου με το επιβλητικό του μέγεθος, τη μεγαλοπρέπειά του και την αρμονική του σχέση με το αθηναϊκό τοπίο. Η εικόνα αποτελεί ιδανικό οπτικό ερέθισμα για τη διδασκαλία της κλασικής τέχνης και γενικότερα της ιστορικής περιόδου του 5ου π.Χ. αι., αλλά και για τη διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων που αναφέρονται στην Ακρόπολη και στον Παρθενώνα, και γενικότερα στα αρχαία μνημεία.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Ιστορίας η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της ενότητας της κλασικής τέχνης, κατά την περίοδο του 5ου αι. π.Χ. Η εικόνα δεν προσφέρεται προφανώς για την παρατήρηση λεπτομερειών, αλλά ενδείκνυται περισσότερο για τη συζήτηση γύρω από τη σχέση αρχιτεκτονικής και φυσικού τοπίου (η αρχιτεκτονική και οι διαστάσεις των μνημείων εναρμονίζονται με τον περιβάλλοντα χώρο). Εδώ μπορεί να επιχειρηθεί και σύγκριση με τις πυραμίδες της Αιγύπτου (η αχανής έρημος επιβάλλει το χτίσιμο τεραστίων διαστάσεων μνημείων). Επιπλέον, η φωτογραφία ενδείκνυται να προβληθεί, μαζί με άλλες φωτογραφίες των μνημείων της Ακρόπολης, πριν από προγραμματισμένη επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο, ώστε να έχουν οι μαθητές μια συνολική εικόνα του χώρου. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας η εικόνα προτείνεται να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση και ως οπτικό ερέθισμα σε κείμενα που αφορούν μνημεία ή και τον Παρθενώνα ειδικότερα (λ.χ. το ποίημα του Παλαμά "Ύμνος στον Παρθενώνα" στο βιβλίο της Γ΄ Γυμνασίου).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4611
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Πολιτισμός - Τέχνη - Γλώσσα Culture - Art - LanguageΠολιτισμός - Τέχνη - Γλώσσα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ