Η εν ταφω κουστωδια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εν τάφω κουστωδία είναι αγιογραφία του Φράγγου Κονταρή στη Μεταμόρφωση του Σωτήρος έναν ναό του 16ου αιώνα, που βρίσκεται στην Κληματιά (Βελτσίστα) Ιωαννίνων, στον δυτικό τοίχο του ναού, μαζί με άλλες σκηνές Παθών. Απεικονίζει την σκηνή κατά την οποία οι Μοιροφόρες με την Παναγία πήγαν στον τάφο του Ιησού για να αλείψουν το σώμα με μοίρο σύμφωνα με τα έθιμα που επικρατούσαν εκείνα τα χρόνια και αντίκρυσαν τον τάφο ανοιχτό, την στρατιωτική κουστωδία, τους στρατιώτες που είχαν σφραγίσει και φύλαγαν τον τάφο να είναι φοβισμένοι και τρομαγμένοι σαν νεκροί, και τον άγγελο που καθισμένος πάνω τους έδειξε το κενό μνημείο και είπε ότι ο Χριστός αναστήθηκε και να αναγγείλουν το χαρμόσυνο νέο στους μαθητές του. Ο Φράγγος Κονταρής ήταν Θηβαίος ζωγράφος που μαζί με τον αδελφό του Γεώργιο που υπήρξε ιερέας, εντάσσονται στη σχολή της Βορειοδυτικής Ελλάδας ή «τοπική ηπειρωτική σχολή», του 16ου και του 17ου αιώνα. Έντονα επηρέασαν τις επιλογές τους οι επιδράσεις από την Ήπειρο,τα μεγάλα μοναστικά κέντρα των Μετεώρων και του Αγίου Όρους και ιδιαίτερα από την Κρητική Σχολή και τη Δύση. Δεν λείπουν όμως και οι επιδράσεις της επτανησιακής τέχνης και της ανατολής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει την εικόνα στο μάθημα των Θρησκευτικών ως αφορμηση για την προσέγγιση της Ανάστασης του Χριστού με την εξέταση των αφηγήσεων του γεγονότος όπως αναφέρονται από τους τέσσερις Ευαγγελιστές. Μετά την ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης οι μαθητές να εντοπίσουν τη φαινομενική διαφορετικότητα των λεπτομερειών των τεσσάρων αφηγήσεων και να την αιτιολογήσουν. Οι φαινομενικές διαφορές των ευαγγελικών αφηγήσεων περί της Ανάστασης συνοψίζονται στα πέντε ερωτήματα: α) Ποιες μυροφόρες πήγαν στο τάφο β) Πότε αποκυλίστηκε ο λίθος του τάφου γ) Πόσοι άγγελοι παρουσιάστηκαν δ) Τι είπαν οι άγγελοι στις μυροφόρες ε) Ποιος είδε πρώτος τον Χριστό.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 12
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4634
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Καινή Διαθήκη New TestamentΚαινή Διαθήκη > Η ζωή του Χριστού The Life of ChristΗ ζωή του Χριστού
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Kontaris Frangos, Κονταρής Φράγγος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥΡΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ