Ο Ιμαμης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζεται μια εξέχουσα φυσιογνωμία του 18ου αιώνα, της ισλαμικής οθωμανικής αυτοκρατορίας, ο Ιμάμης. Μια ηγετική μορφή έξω από ένα επιβλητικό κτίριο που συνάδει απόλυτα με το όλο παρουσιαστικό του. Αντικατοπτρίζει την ισχύ της οθωμανικής αυτοκρατορίας αλλά και της ισλαμικής θρησκείας. Η στάση του σώματος αλλά και η ενδυμασία του αποπνέουν αυτοπεποίθηση αλλά υποφαίνεται και μια αλαζονικότητα. Ο Γαλλο-φλαμανδός ζωγράφος Jean Baptiste Van Mour (1671-1737) γεννήθηκε στην πόλη Valenciennes. Σπούδασε καλές τέχνες στο εργαστήρι του Jacques-Albert Gérin. Ο Van Mour προσεκλήθη στην Κωνσταντινούπολη, την περίοδο της Τουλίπας, επί σουλτάνου Αχμέτ Γ΄, στα 1699, και του ανατέθηκε να απεικονίσει εκατό ανθρώπινους τύπους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Η δημοσίευση της έκδοσης με τα εκατό χαρακτικά που απεικονίζουν ενδυμασίες και εθνότητες της Ανατολής έγινε πολύ δημοφιλής στη Δυτική Ευρώπη και μεταφράστηκε σε πέντε ακόμη γλώσσες

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ανακαλύψουν οι μαθητές τη δύναμη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας τον 18ο αιώνα αλλά και τις αδυναμίες της που θα την οδηγήσουν στην παρακμή της. Μπορεί ακόμα να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να προσεγγίσουν κριτικά τις πληροφορίες ενός έργου τέχνης αναδεικνύοντας την πρόθεση του δημιουργού αλλά και ότι συχνά ένα έργο τέχνης εκφράζει συγκεκριµένη ιδεολογία.
Στα θρησκευτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για τους μαθητές προκειμένου να γνωρίσουν στοιχεία της μουσουλμανικής θρησκείας και λατρείας αλλά και τα χαρακτηριστικά άλλων ομολογιών.
Στην αισθητική αγωγή, το συγκεκριμένο έργο, μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές για να: α) αναδείξουν τις διάφορες μορφές εικαστικών τεχνών και β) συζητήσουν για τα εικαστικά επαγγέλματα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/466
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση Social and political organizationΚοινωνική και πολιτική οργάνωση
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα Non-Christian ReligionsΜη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Ισλάμ IslamΙσλάμ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες Decorative ArtsΔιακοσμητικές Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ