Διδακτικη και υλη του μαθηματος των λεκτικων ασκησεων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι βιβλίο που έγραψε ο Αμβρόσιος Βασίλειος, Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης και εκδόθηκε στο Σιδηρόκαστρο το έτος 1954 (σελ. 110). Σκοπός του συγγραφέα είναι να δώσει οδηγίες στους δασκάλους για τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των λεκτικών ασκήσεων (γλωσσικό μάθημα), ενώ παραθέτει και κατάλληλη ύλη για τη διευκόλυνση των διδασκόντων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το κείμενο προσφέρεται ως αφόρμηση, για τη μελέτη του Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας (σκοπός, στόχοι, αξία του μαθήματος, διδακτική μεθοδολογία για αποτελεσματικότερη διδασκαλία). Οι μαθητές, από κοινού με τον εκπαιδευτικό, μπορούν, ανατρέχοντας στις σελίδες του βιβλίου: 1. Να δουν τους σκοπούς της διδασκαλίας, όπως περιγράφονται στο μαθησιακό αντικείμενο (σελ. 5). 2. Να δουν από το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) τους σκοπούς της διδασκαλίας σήμερα. 3. Να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ σκοποθεσίας (σκοπών) και στοχοθεσίας (στόχων). 4. Να αναφερθούν στην κατηγοριοποίηση της διδακτέας ύλης συγκριτικά με τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών (σελ. 6-7). 5. Να συζητήσουν τη σπουδαιότητα της διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος (σελ. 5-6). 6. Να εξετάσουν γιατί σε ένα πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνονται θέματα όπως σκοποί, στόχοι, μεθοδολογία και σε τι εξυπηρετούν. 7. Να μελετήσουν τις οδηγίες που δίνονται στον δάσκαλο για μια πιο αποτελεσματική διδασκαλία και να τις συγκρίνουν με τις σύγχρονες αντιλήψεις της παιδαγωγικής και διδακτικής επιστήμης (σελ. 15-16). 8. Διατρέχοντας την ύλη για τη διδασκαλία των λεκτικών ασκήσεων, που προτείνει ο συγγραφέας, να διαβάσουν τα ονόματα των ποιητών και να αναγνωρίσουν ποιητές που περιέχονται στα δικά τους διδακτικά εγχειρίδια (σελ. 17-71). 9. Να απολαύσουν τα γλωσσικά παίγνια σχετικά με τους τόνους και τα πνεύματα (σελ. 103-104). 10. Να διασκεδάσουν με τα αστεία και τα ανέκδοτα (σελ. 105-107).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4660
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός πρωτότυπου έργου: Αμβρόσιος, Βασίλειος, Αμβρόσιος, Βασίλειος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ