Ιστοριες χωρις τελος - Παραμυθια απο τοπους της Ασιας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το βίντεο παρουσιάζει τον συγγραφέα Μάνο Κοντολέοντα να αφηγείται στους μικρούς θεατές παραμύθια από τόπους μακρινούς της Ασίας, δηλαδή την Κορέα, την Ινδία, την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη, την Ιαπωνία. Ο αφηγητής-συγγραφέας μέσα από τα παραδοσιακά παραμύθια, που είναι γεμάτα λαϊκή σοφία, δράση, συναρπαστικές περιπέτειες και χιούμορ, μας ταξιδεύει στη μακρινή Ασία και μας γνωρίζει τα ήθη και τα έθιμα του κάθε λαού της, τις αντιλήψεις του, τον τρόπο ζωής του, την ιστορία του και τον πολιτισμό του. Το ανωτέρω βίντεο της ελληνικής εκπαιδευτικής τηλεόρασης υπάρχει στη διεύθυνση: http://www.edutv.gr/component/k2/istories-xoris-telos-paramythia-apo-topous-tis-asias. Τα παραμύθια περιλαμβάνονται στο βιβλίο του συγγραφέα, με τίτλο «Παραμύθια από τόπους της Ασίας», εκδόσεις Πατάκης, Αθήνα 2002 (σελ. 37). Η εικονογράφηση του βιβλίου ανήκει στην Άννα Μενδρινού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ενδεικτικές προτάσεις για τη διδακτική αξιοποίηση του βίντεο. Οι μαθητές επιδιώκεται: 1) Να διαβάσουν το βιογραφικό του συγγραφέα και να αναζητήσουν άλλα βιβλία του, που έχουν ως θέμα παραμύθια από διαφόρους τόπους και χώρες. 2) Να βρουν στην υδρόγειο σφαίρα τις περιοχές που αναφέρονταν στα παραμύθια. 3) Να ανιχνεύσουν τα διάφορα πολιτισμικά στοιχεία που συνάντησαν μέσα στα παραμύθια. Παράλληλα, να αναζητήσουν και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο γνωρίζουν για τους πολιτισμούς αυτούς. 4) Να εντοπίσουν το μήνυμα-δίδαγμα της κάθε ιστορίας. 5) Να αφηγηθούν το παραμύθι, ώστε να εξοικειωθούν µε τον αφηγηματικό λόγο και να κατανοήσουν τη σημασία του ιδιαίτερου κλίματος της αφήγησης (δραματικότητα, χαμηλός και υποβλητικός τόνος φωνής, μιμητικότητα, κίνηση προσώπου-γκριμάτσες και σώματος-χειρονομίες, ανάλογο ύφος). 6) Να συσχετίσουν την εικονογράφηση με το περιεχόμενο του κειμένου. 7) Να ασκηθούν σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής (αλλαγή τίτλου, αρχής και τέλους της ιστορίας, μεταφορά του παραμυθιού στη σύγχρονη εποχή, εμπλουτισμός ιστορίας / κυρίου συμβάντος με άλλα σχετικά). 8) Να σχηματίσουν έναν εννοιολογικό χάρτη με τα μνημονικά ερωτήματα-βοηθήματα για αποτύπωση των λεπτομερειών του κάθε παραμυθιού. Στο κέντρο θα υπάρχει το «Θέμα/ κεντρική ιδέα» και θα εξακτινώνονται τα ερωτήματα: Πού; Πότε; Ποιος; Τι; Πώς; Γιατί;


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 30
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:09:12
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4666
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση (Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη > Παραμύθια - Μύθοι - Λαϊκή αφήγηση
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Human - Human relations and values
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση
εκδότης: Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ