Μοναχικοι αλλα πρωτοποροι
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για δημοσίευση ενός διηγήματος του Φινλανδού συγγραφέα και δημοσιογράφου Juhani Aho, το πραγματικό όνομα του οποίου ήταν Johannes Brofeldt (1861 – 1921). Η απόδοση του διηγήματος στα ελληνικά έγινε από τον Λέοντα Κουκούλα, ποιητή, μεταφραστή και κριτικό (Σύρος 1894 - Αθήνα 1967), ο οποίος πραγματοποίησε θεατρικές, φιλοσοφικές, αλλά και σπουδές καλών τεχνών στο Βερολίνο, την Λειψία, το Μόναχο και το Παρίσι. Ο Λέοντας Κουκούλας πρωτοεμφανίστηκε στο χώρο των γραμμάτων από τις σελίδες του περιοδικού "Ο Νουμάς" στο οποίο και δημοσίευσε την συγκεκριμένη μετάφραση το 1919 (τόμος 16, αριθμ. 622, σελ. 187-188). Το θέμα του διηγήματος περιστρέφεται γύρω από τις έννοιες: επιθυμία / φόβος για την ελευθερία, αφανής πρωτοπορία / μάζες, το τίμημα του ελεύθερου βίου κ.α.π.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο διήγημα με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με τις φιλοσοφικές (ή και κοινωνικές) έννοιες της ελευθερίας, της αντίθεσης μεταξύ φορέων της πρωτοπορίας και μάζας, της επιθυμίας (αλλά και του φόβου) που βιώνει το άτομο απέναντι στην ελευθερία κ.λπ. Έτσι μπορεί, ακολουθώντας διαθεματική λογική, να βοηθήσει τους μαθητές του να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τις βιογραφίες ιστορικών πρωταγωνιστών, οι οποίοι σε πείσμα των κοινωνικών δομών και των κυρίαρχων αντιλήψεων, ακολούθησαν μοναχικούς αλλά πρωτοπόρους δρόμους με συνέπεια να πληρώσουν το τίμημα των επιλογών τους. Τέτοιες προσωπικότητες μπορούν να εντοπιστούν σε πολλούς χώρους και σε ποικίλες εποχές όπως λ.χ. στην πολιτική (Martin Luther King), την επιστήμη (Galileo Galilei), την φιλοσοφία (Σωκράτης) κ.λπ. Οι μαθητές μπορούν, με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών, να τις εντοπίσουν με βάση τις μέχρι τότε σχολικές γνώσεις τους, ή να τις αναζητήσουν (σε βιβλιοθήκες ή στο διαδίκτυο). Στην συνέχεια αφού μελετήσουν τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές κ.λπ. συνθήκες της εποχής στην οποία δραστηριοποιήθηκαν και αφού μελετήσουν και κατανοήσουν την ίδια την δράση τους, μπορούν να συνθέσουν κείμενα στα οποία θα αναφέρονται στα χαρακτηριστικά της σκέψης των ανθρώπων που ακολουθούν μοναχικούς, αλλά πρωτοπόρους δρόμους αλλά και το αντίθετο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4708
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Φιλοσοφία PhilosophyΦιλοσοφία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Γιουάνη Αχο
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΤΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ