Στο μάθημα της Λογοτεχνίας, το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν έναν λαϊκό ποιητή με καταγωγή την Ανατολική Θράκη και τόπο διαμονής της Πόλη, ο οποίος, αιώνες μετά την άλωση, εξακολουθεί να θρηνεί. Επίσης, να μελετηθεί σε συσχετισμό με δημοτικά ποιήματα που εμπνέονται από το ίδιο γεγονός. Οι μαθητές, στο πλαίσιο διερευνητικής συνεργατικής δράσης, μπορούν να αναζητήσουν τέτοια ποιήματα (π.χ., "Της Αγιά-Σοφιάς", "Ανακάλημα της Κωνσταντινούπολης" κ.λπ.), να τα μελετήσουν, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές. Διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα της Ιστορίας, να συνδέσουν τα ποιήματα με το ιστορικό γεγονός της άλωσης και ενδεχομένως να εμπλουτίσουν σχετική παρουσίαση. Επίσης, να αντιληφθούν πόσο οδυνηρή ήταν η απώλεια της Βασιλεύουσας για τους Έλληνες και να εξηγήσουν τους ψυχολογικούς και πολιτικούς μηχανισμούς που κατά τον 19ο αιώνα οδήγησαν στο φαινόμενο του ελληνικού μεγαλοϊδεατισμού. Να επιχειρήσουν, τέλος, να επαληθεύσουν τις πληροφορίες του ποιήματος σχετικά με τη λαμπρότητα της Αγίας Σοφίας, αναζητώντας εικόνες και περιγραφές της ή περιηγούμενοι σε αυτήν εικονικά.