Το ζητημα μειωσης του αριθμου των βουλευτων το 1903
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το δημοσίευμα αυτό του περιοδικού «Νουμάς» παρουσιάζει την εξέλιξη της συζήτησης για το ενδεχόμενο μείωσης του αριθμού των βουλευτών της Ελληνικής Βουλής από το 1897 έως την εποχή έκδοσης του παρόντος φύλλου, το 1903. Το αίτημα μείωσης του αριθμού των βουλευτών συνδέεται με την εθνική καταστροφή του 1897, όπου η Ελλάδα νικήθηκε από τους Οθωμανούς ύστερα από έναν βραχύ πόλεμο, πληρώνοντας μεγάλες οικονομικές αποζημιώσεις. Αποτελεί επίσης ένα από τα βασικά θέματα πολιτικής διαμάχης μεταξύ των δύο εκπροσώπων του πολιτικού διπολισμού της εποχής, του Χαρίλαου Τρικούπη και Παναγιώτη Δηλιγιάννη. Ο πρώτος παρουσιάζεται ως υπέρμαχος της μείωσης σε 150 βουλευτές, ενώ ο δεύτερος αντιτείνει ότι με 150 βουλευτές η βουλή θα φαίνεται άδεια. Πάνω στο θέμα αυτό, ο αρθρογράφος παρουσιάζει την δική του άποψη σχολιάζοντας την επικαιρότητα της εποχής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το δημοσίευμα μπορεί να αποτελέσει πηγή πολιτικού προβληματισμού για τις αναταράξεις που προκαλεί στο πολιτικό σύστημα μια διπλωματική ή οικονομική κρίση ενός κράτος. Οι μαθητές καλούνται να συνδέσουν τον διάλογο για μείωση του αριθμού των βουλευτών το 1903 με αντίστοιχα γεγονότα που έφεραν την Ελλάδα στην δίνη οικονομικής κρίσης μερικά χρόνια νωρίτερα και να αξιοποιήσουν τις ιστορικές τους γνώσεις για εκείνη την εποχή. Ανάλογες προεκτάσεις μπορούν να γίνουν στο διδακτικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, ειδικότερα κατά τη διδασκαλία των πολιτευμάτων. Πιο συγκεκριμένα μπορούν να τεθούν και να συζητηθούν ερωτήματα όπως « Σε τι εξυπηρετεί η μείωση του αριθμού των βουλευτών;», «Η μείωση των βουλευτών θα δυσχέρανε ή θα καθιστούσε αποτελεσματικότερη τη λειτουργία της Βουλής;», «Θεωρείτε ότι είναι απαραίτητο ή όχι να εκπροσωπούνται όλες οι κοινωνικές ομάδες και κατηγορίες στη Βουλή; Θα πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί ή όχι;» κ.ά.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4742
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Δ. Ταγκόπουλος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ