Κρυσταλλης Κωστας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία που απεικονίζει τον Κώστα Κρυστάλλη ή Κρουστάλλη (1868-1894) ποιητή και πεζογράφο της Νέας Αθηναϊκής σχολής. Τα πρώτα του ποιήματα του είχαν επικό ύφος και αναφέρονταν στους αγωνιστές του '21. Τα επόμενα ποιήματα του φέρουν τα βασικά γνωρίσματα της Νέας Αθηναϊκής σχολής και επηρεάζονται από το δημοτικό τραγούδι και τη λαογραφία. Τα πεζά του, όπως και άλλα έργα λογοτεχνών της Γενιάς του 1880, είναι γραμμένα στη δημοτική γλώσσα και εντάσσονται στην ηθογραφία. Η ποίηση του επικρίθηκε από πολλούς (όπως ο Γιάννης Αποστολάκης) για δουλική μίμηση του δημοτικού τραγουδιού και μακροσκελείς περιγραφές. Εντούτοις, ο Παλαμάς θεωρούσε τα ποιήματα του σημαντικά, ενώ ο Ξενόπουλος θαύμαζε το πεζογραφικό του έργο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Λογοτεχνίας, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τον Κ. Κρυστάλλη. Η φυσιογνωμία του ποιητή στην εικόνα βοηθά να ανοίξει ένας διάλογος ανάμεσα στους μαθητές για την ποιμενική, φυσιολατρική ποίηση του «τραγουδιστή του βουνού και της στάνης». Σχετικά ποιήματα του από τη συλλογή «Αγροτικά» και πεζά του, όπως το διήγημα «Το πανηγύρι της Καστρίτσας», είναι καλό να αναγνωστούν παράλληλα, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τη γνήσια λαϊκή φύση του ποιητή και την προσπάθεια του να αγγίξει την ψυχή του Έλληνα της εποχής του. Την εποχή που ο Ν. Πολίτης αναπτύσσει τη λαογραφική επιστήμη στην Ελλάδα, ο Κρυστάλλης επαναφέρει στην προσωπική του ποίηση τις λαϊκές παραδόσεις επηρεασμένος, παράλληλα από τα δημοτικά τραγούδια, αλλά και τον τρόπο έκφρασης του Α. Βαλαωρίτη. Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο ποιήματα του Κρυστάλλη να δοθούν στους μαθητές σε αντιπαραβολή με δημοτικά τραγούδια και να ακολουθήσει διάλογος σχετικά με τις ομοιότητες τους. Έτσι οι μαθητές θα κατανοήσουν κοινά χαρακτηριστικά της Γενιάς του 1880, όπως την αγάπη για τις ελληνικές παραδόσεις, τη δημοτική ποίηση αλλά και τη δημοτική γλώσσα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Εικόνα JPEG (.jpg)/8,00 KB (8.192 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4745
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880 New Athenian School / Generation of 1880Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ