Η φωτογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Λογοτεχνίας, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νέας Αθηναϊκής Σχολής, του Δημοτικισμού και της Ηθογραφίας. Οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να αναγνωρίσουν την αισιοδοξία στην όψη του ποιητή διαβάζοντας παράλληλα έργα του, ποιητικά και πεζά. Είναι καλό να ακολουθήσει σχετικός διάλογος για τα επιτεύγματα της «Γενιάς του 1880», της οποίας πρωτοπόρος ήταν ο Δροσίνης. Κρίνεται σκόπιμο να συζητηθεί το Γλωσσικό Ζήτημα, η ανάπτυξη της Λαογραφίας, η επικράτηση της Ηθογραφίας στην πεζογραφία. Λόγου χάρη, στο ποίημα τα «Θαλασσινά τραγούδια» οι μαθητές μπορούν να αναγνωρίσουν στοιχεία της παραδοσιακής ποίησης και της Νέας Αθηναϊκής σχολής όπως: έμμετρο στίχο, ποιητικό λεξιλόγιο, κανονική στίξη, λογική νοηματική αλληλουχία. Επίσης, στο διήγημα του «Χρυσούλα» είναι δυνατό να ανακαλύψουν τα στοιχεία της ηθογραφίας: αναφορά στα ήθη και τα έθιμα της ελληνικής υπαίθρου, βασικούς ήρωες τους απλούς κατοίκους ελληνικών χωριών και ρεαλιστική αναπαράσταση.