Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το κείμενο στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας δίνοντάς το στους μαθητές για μελέτη. Οι μαθητές θα εντοπίσουν πού είναι δημοσιευμένο το αφήγημα, ποιος είναι ο συγγραφέας και ποιο είναι το περιεχόμενό του. Στο μάθημα της Ιστορίας, ο εκπαιδευτικός μπορεί να το δώσει στους μαθητές για να έρθουν σ' επαφή με τον πνευματικό πολιτισμό του 19ου και 20ου αιώνα. Είναι σημαντικό να μελετήσουν το κείμενο αλλά και να αναζητήσουν άλλα κείμενα που είναι δημοσιευμένα στο Νουμά για να μελετήσουν το ιδεολογικό ρεύμα του δημοτικισμού. Τέλος, το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας για να κατανοήσουν την εξέλιξη της γλώσσας από την καθαρεύουσα στη δημοτική. Ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να αναθέσει ως ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα στους μαθητές να εντοπίσουν τους σταθμούς στην εξέλιξη του γλωσσικού ζητήματος και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της μελέτης τους στην ολομέλεια της τάξης. Με τον τρόπο αυτό, γίνονται μικροί ιστορικοί και μελετούν ένα μέρος από την ιστορία της εκπαίδευσης, ώστε να κατανοήσουν πώς συνδέεται το ζήτημα της γλώσσας με την εκπαίδευση.