Η παρτιτούρα ως αφόρμηση μπορεί να αξιοποιηθεί στη προσέγγιση του κινήματος του ρομαντισμού προκειμένου να διαπιστωθούν τα χαρακτηριστικά του στην τέχνη της χαρακτικής. Εστιάζοντας στις έννοιες φαντασία, έμπνευση, ονειρικό στοιχείο και έκφραση να διερευνηθεί πως εκφράστηκαν την συγκεκριμένη ιστορική περίοδο στην Ευρώπη και πως στην Ελλάδα. Εστιάζοντας στις εφαρμοσμένες τέχνες, μπορεί να εξεταστούν τα είδη της χαρακτικής, τα στάδια δημιουργίας ενός χαρακτικού και η αξιοποίηση τους στο χώρο των εκδόσεων. Στη μουσική εκπαίδευση οι μαθητές μπορούν να εκτελούν μια σειρά μουσικών ειδών, ερμηνεύοντας μουσικά σύμβολα. Επιπλέον να τραγουδούν και να παίζουν ατομικά ή σε ομάδες ένα πιο απαιτητικό ρεπερτόριο και να εκτελείται ένα μέρος ανεξάρτητα από άλλες ομάδες. Επίσης, το Μ.Α.μπορεί να αξιοποιηθεί σε ατομικό μάθημα πιάνου και ερμηνείας. Η ποίηση του Α. Βαλαωρίτη μπορεί να αποτελέσει πεδίο έρευνας της επικής ποίησης και του δημοτικού ομοιοκατάληκτου δεκαπεντασύλλαβου μέτρου. Στο μάθημα της Ιστορίας το έργο μπορεί να συνδεθεί με την αναζήτηση και αναφορά ιστορικών προσωπικοτήτων και γεγονότων. Οι μαθητές των μουσικών σχολειών μπορούν επιπλέον να ασχοληθούν με την μελοποίηση ποιημάτων. Να συνδέσουν τα ποιήματα με την εποχή που γράφτηκαν και τα αντίστοιχα ιστορικά γεγονότα και να προχωρήσουν στην ακρόαση των μελοποιήσεων τους. Να αναπτύξουν συνεργασίες προκειμένου να μελοποιήσουν ποίημα που επιλέχθηκε και να κατασκευάσουν αυτοσχέδια όργανα που θα χρησιμοποιηθούν στη μελοποίηση. Τέλος να αποδώσουν τη μελοποίηση με σημειογραφία (συμβατική ή μη).