Στεργιαδης Αριστειδης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία που απεικονίζει τον Αριστείδη Στεργιάδη (1861-1949). Ήταν ο πολιτικός που διετέλεσε Ύπατος Αρμοστής της Σμύρνης την τριετία 1919-1922. Είχε πρωταγωνιστήσει στην επανάσταση του Θέρισου και συνδεόταν φιλικά με τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Όντας νομικός συνέταξε διάφορους νόμους για τις μεταρρυθμίσεις των κυβερνήσεων Βενιζέλου καθώς και τους όρους της Συνθήκης των Αθηνών. Η τοποθέτησή του στην Ύπατη Αρμοστεία της Σμύρνης αποτελούσε προσωπική απόφαση του Ελευθέριου Βενιζέλου. Αρχικά ο Στεργιάδης είχε αρνηθεί την ανάληψη της θέσης. Τελικά η τοποθέτηση του στη θέση του Ύπατου Αρμοστή δημιούργησε αντιδράσεις στο στράτευμα και τους Φιλελεύθερους. Ως αρμοστής προσπάθησε ο χαρακτήρας του νέου κράτους να είναι πολυφυλετικός και οι μουσουλμάνοι να έχουν ισότιμη συμμετοχή στη διοίκησή του δημιουργώντας την αντίδραση των Ελλήνων της Σμύρνης. Επίσης, κατηγορήθηκε για αδράνεια την κρίσιμη στιγμή της κατάρρευσης του μετώπου. Υπήρξε μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, ενώ απέφυγε να γράψει οτιδήποτε για να υπερασπιστεί το έργο του.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της ιστορίας που αφορά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Οι μαθητές θα γνωρίσουν την αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του Α. Στεργιάδη, που η αρμοστεία του συνδέθηκε με την καταστροφή της Σμύρνης. Η αναφορά στη ζωή αλλά και στα σχετικά γεγονότα της εποχής θα ζωντανέψουν την εποχή στα μάτια των μαθητών και θα κινητοποιήσουν ένα διάλογο για τις αιτίες που οδήγησαν στον όλεθρο του 1922 αλλά και την εμπλοκή προσώπων όπως του Ε. Βενιζέλου, του βασιλιά Κωνσταντίνου αλλά και του Α. Στεργιάδη. Επίσης, κρίνεται σκόπιμο σε ενδεικτικό φύλλο εργασίας που θα δοθεί στους μαθητές να καταγραφούν ερωτήσεις του τύπου: Να καταγράψετε τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία της διοίκησης του Στεργιάδη στην Υπάτη Αρμοστεία της Σμύρνης και να τον χαρακτηρίσετε ως πολιτικό. Παράλλληλα, σε διαθεματικό πλαίσιο με τη Λογοτεχνία, μπορούν να αναγνωστούν αποσπάσματα από τη μυθιστορηματική βιογραφία της Σωτηρίας Μαραγκοζάκη, «Ο ύπατος της Σμύρνης».


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Εικόνα JPEG (.jpg). 4,00 KB (4.096 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4785
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Ιστορία HistoryΙστορία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ