Βλασης Φρυσιρας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έργο του Απόστολου Γεωργίου που απεικονίζει τον συλλέκτη Βλάση Φρυσίρα. Ο Απόστολος Γεωργίου, θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της γενιάς του ’80. Η προσωπική του γραφή διακρίνεται για την ανθρωποκεντρικότητα , την έντονη αφηγηματικότητα, την λεπτή αίσθηση του χιούμορ, την προσεκτικά επιλεγμένη σκηνοθεσία της σύνθεσης και τον υπαρξιακό χαρακτήρα της ατμόσφαιρας του έργου . Ο Γεωργίου που εμπνέεται κυρίως από την καθημερινότητα καταγράφει ,ιδιωτικές στιγμές, προσωπικά αδιέξοδα, συναισθήματα, προσδοκίες και φόβους μοναχικών συνήθως υπάρξεων. Στο παρόν έργο παρουσιάζει τον συλλέκτη Βλάση Φρυσίρα καθισμένο σε μια πολυθρόνα τοποθετημένη στο κέντρο ενός λιτού απέριττου αλλά έντονα χρωματισμένου χώρου. Ο συλλέκτης ξαπλωμένος σχεδόν στην πολυθρόνα του κοιτάζει τον θεατή προκαλώντας και ταυτόχρονα αποθαρρύνοντας μια εμπειρία εξερεύνησης. Η δυσαρμονία ανάμεσα στο χαλαρό, παραιτημένο σώμα και το έντονο, γεμάτο θέληση και δυναμισμό κεφάλι και βλέμμα δημιουργούν ανάμεικτα συναισθήματα και αίσθηση αμφίσημης αμηχανίας στο θεατή που παρατηρεί το εικονιζόμενο πρόσωπο από μια θέση υπεροχής, απαλλάσσοντας ίσως τον απεικονιζόμενο από την βεβήλωση μιας ανεπιθύμητης κοινωνικότητας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το έργο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της Τέχνης όπου οι μαθητές προτρέπονται να αξιοποιήσουν την διαίσθησή τους για να εξερευνήσουν και να αναλύσουν το έργο αποκαλύπτοντας φανερά και κρυμμένα νοήματα. Μπορούν επίσης να αναζητήσουν το ιδιαίτερο περιεχόμενο του έργου επιχειρώντας να διαρρήξουν το κέλυφος της μοναχικότητας μέσα από μια προσπάθεια να μαντέψουν στις σκέψεις και τα συναισθήματα του μοντέλου. Με αφόρμηση το έργο και στο πλαίσιο της βιωματικής, ερευνητικής μάθησης, οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να διερευνήσουν τα λεπτά όρια ανάμεσα στην μοναξιά και την μοναχικότητα αναζητώντας παραδείγματα σε έργα τέχνης από διαφορετικές ιστορικές περιόδους. Στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης μπορούν να αναζητήσουν παρόμοιες εκφραστικές τοποθετήσεις και περιεχόμενο σε άλλες μορφές τέχνης: λογοτεχνία, κινηματογράφος, ποίηση, μουσική, θέατρο κλπ. Τέλος αξιοποιώντας προσωπικές εμπειρίας και βιώματα αλλά και την αποκτηθείσα γνώση, μπορούν να επεκταθούν και στο πεδίο της δημιουργίας προτείνοντας συνθέσεις που αναπαριστούν τις προαναφερόμενες καταστάσεις. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί με παρόμοιο τρόπο και στο μάθημα της Λογοτεχνίας, της Κοινωνικής Αγωγής και των Θρησκευτικών για την προσέγγιση φαινομένων και καταστάσεων που συνδέονται με την μοναξιά και την αποξένωση στο σύγχρονο κόσμο. Σκόπιμη και επιθυμητή είναι η ενθάρρυνση δραστηριοτήτων που ενισχύουν την ενσυναίσθηση μέσα από ασκήσεις δημιουργικής γραφής, δραματοποίησης κλπ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4793
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Γεωργίου Απόστολος, Georgiou Apostolos
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ