Άτιτλο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αινιγματικό έργο του Παντελή Χανδρή, καλλιτέχνη που είναι γνωστός κυρίως για τις εννοιολογικές, εκφραστικές επιλογές του που εστιάζουν στις έντονες νοηματικές αμφισημίες και αντιπαραθέσεις και την δημιουργία περίπλοκων εικόνων, με υπερβατικό, ονειρικό και αινιγματικό περιεχόμενο. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί ποικιλία παραδοσιακών και σύγχρονων υλικών ( γύψο, χαρτί, χρώματα, μέταλλα φυσικά και πολυεστερικά υλικά κλπ.) για την δημιουργία γλυπτών και εγκαταστάσεων που διακρίνονται για το συγκαλυμμένο ή μυστηριώδες περιεχόμενό τους, εικόνες που μετεωρίζονται ανάμεσα στην γήινη και την υπερβατική πραγματικότητα. Το παρόν έργο που φέρει τον τίτλο «Άτιτλο» αποτελεί ένα ενδεικτικό παράδειγμα των εκφραστικών επιλογών του καλλιτέχνη. Πρόκειται για εγκατάσταση μικτής τεχνικής με έντονο το στοιχείο του συμβολισμού και της αλληγορίας. Αναπαριστώνται τρεις μορφές, ένας άνδρας, ένας σκύλος και ένα πτηνό, που παρουσιάζονται ταυτόχρονα ως ενιαία συμπλεγματική σύνθεση αλλά και ως αυτόνομες και ανεξάρτητες συνθέσεις. Ο άνδρας ο οποίος είναι ντυμένος μονάχα με ένα φαρδύ πανωφόρι τοποθετείται στο κέντρο της σύνθεσης σε καθήμενη στάση, δίχως ωστόσο να υποστηρίζεται από κάποιο κάθισμα. Το σώμα του ισορροπεί στο κενό πατώντας μονάχα στα πέλματά του. Η αφύσικη στάση δεν δείχνει να τον αποσπά από τις σκέψεις του ή να εμποδίζει την βαθιά περισυλλογή του. Έχοντας το κεφάλι του στραμμένο χαμηλά και τα χέρια του σταυρωμένα στο ύψος του ομφαλού του δείχνει χαμένος σε ένα εσωτερικό σύμπαν και αποκομμένος από τον υπόλοιπο κόσμο. Σε αντίθεση με την εσωστρεφή, ενδοσκοπική διάθεση και την σχεδόν υπερβατική κατάσταση του άνδρα, τα ζώα που στέκονται από την μια του πλευρά και από την άλλη σηματοδοτούν μια εντελώς διαφορετική αφήγηση που εστιάζει στην ενεργητικότητα και την επικοινωνία. Τα ζώα στρέφονται προς τον άνδρα θαρρείς και τον οσμίζονται ή τον περιεργάζονται προσπαθώντας να ανιχνεύσουν τις σκέψεις και τις διαθέσεις του τεκμηριώνοντας ίσως με τον τρόπο τους το βαθύ χάσμα ανάμεσα στο ανθρώπινο ον και την φύση.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στην διδασκαλία των Εικαστικών και της Ιστορίας της Τέχνης ως αφορμή για διερεύνηση των αναζητήσεων της σύγχρονης γλυπτικής και ειδικότερα της τέχνης της Εγκατάστασης (installation). Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν έργα του καλλιτέχνη στο διαδίκτυο ή από άλλες πηγές και να συζητήσουν τις εννοιολογικές του αναζητήσεις εκφράζοντας ελεύθερα τις απόψεις τους. Εν συνεχεία εργαζόμενοι σε ομάδες μπορούν να αναζητήσουν έργα άλλων Ελλήνων καλλιτεχνών που εργάζονται στο πεδίο της Εγκατάστασης και να συζητήσουν τους διαφορετικούς τρόπους οικοδόμησης του νοήματος και την ποικιλία των εκφραστικών επιλογών. Μπορούν επίσης να πειραματιστούν δημιουργώντας τις δικές τους ομαδικές ή ατομικές εγκαταστάσεις στο χώρο της σχολικής αυλής, ενώ τέλος στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας μπορούν να παρουσιάσουν κείμενα που θα περιγράφουν τις εγκαταστάσεις τους ή σκηνές και καταστάσεις αντίστοιχες σε ατμόσφαιρα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4794
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Γλυπτική SculptureΓλυπτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Χανδρής Παντελής, Chandris Pantelis
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ