Το ονειρο του Φαραω
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Κείμενο του 1838 με τίτλο «Ο Ιωσήφ ερμηνεύων το όνειρον του Φαραώ» στο περιοδικό «Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων». Περιγράφεται το αλληγορικό όνειρο του Φαραώ, η ανησυχία που του προξένησε και η ερμηνεία του ονείρου από τον φυλακισμένο, μέχρι τότε, Ιωσήφ, ο οποίος είναι ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα της Παλαιάς Διαθήκης. Πουλήθηκε ως σκλάβος από τα αδέλφια του στην Αίγυπτο και με τη θεϊκή υποστήριξη κατόρθωσε να γίνει δεύτερος μετά τον Φαραώ στην ιεραρχία της Αιγύπτου, την εποχή της δυναστείας των Υξώς. Ο λόγος που ο Ιωσήφ εξυψώθηκε από τον Φαραώ ήταν ότι κατόρθωσε να εξηγήσει το όνειρό του, λέγοντας ότι θα ακολουθήσουν επτά χρόνια αφθονίας και επτά χρόνια πείνας. Ο Ιωσήφ συμβούλεψε τον Φαραώ να επιλέξει κάποιον ικανό να διαχειριστεί με σύνεση την αφθονία των επτά πρώτων ετών, για να αντιμετωπίσει η Αίγυπτος τα δύσκολα χρόνια που θα ακολουθούσαν και ο Φαραώ διάλεξε τον Μωυσή. Η «Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων» ήταν μηνιαίο περιοδικό και το συναντούμε στη Σμύρνη κατά τη χρονική περίοδο 1837-1844.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διαθεματικά, κυρίως στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, με σκοπό να ερευνηθεί το φαινόμενο της ονειρομαντείας και των ονείρων γενικότερα στην αρχαιότητα. Οι μαθητές θα χωρίζονταν σε ομάδες και κάθε ομάδα θα ερευνούσε μια πτυχή του θέματος. Η πρώτη ομάδα θα μελετούσε το θέμα των ονείρων και της ερμηνείας τους στην αρχαία Αίγυπτο. Η δεύτερη ομάδα θα διερευνούσε τη σημασία που αποδιδόταν στα όνειρα και στην ονειρομαντική στην αρχαία Ελλάδα, καθώς και τη σημασία της εγκοίμησης στα Ασκληπιεία και τη σύνδεσή της με τη θεραπεία του ασθενούς. Η τρίτη ομάδα θα συγκέντρωνε όλες τις μορφές της αρχαιότητας που σχετίζονταν με τον ύπνο και τα όνειρα (Ύπνος, Όνειρος, Μορφέας, Φοβήτορας, Φάντασος κ.α.) και η τέταρτη ομάδα θα προσπαθούσε να ανακαλύψει, εάν η τεχνολογική και επιστημονική πρόοδος, στη σύγχρονη εποχή, κατάφερε να εξαλείψει τις δοξασίες που συνοδεύουν την ονειρομαντεία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4795
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
δημιουργία: Μποζίνη Θεοδώρα
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Ψυχογυιού Ευαγγελία
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ