Κατοψη του Αρχαιου Θεατρου της Επιδαυρου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το θέατρο της Επιδαύρου θεωρείται το τελειότερο αρχαίο ελληνικό θέατρο από άποψη ακουστικής και αισθητικής και βρίσκεται στο ΝΑ άκρο του ιερού που ήταν αφιερωμένο στον θεραπευτή θεό της αρχαιότητας, τον Ασκληπιό, στο Ασκληπιείο Επιδαύρου. Είναι χτισμένο στη δυτική πλαγιά του Κυνόρτιου όρους. Το αρχαίο θέατρο κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Πολύκλειτο τον Νεότερο με μέγιστη χωρητικότητα 13.000 - 14.000 θεατών. Φαίνεται να χρησιμοποιήθηκε και ως μέσο θεραπείας των ασθενών, καθώς υπήρχε η πεποίθηση πως η παρακολούθηση δραματικών παραστάσεων είχε ευεργετικά αποτελέσματα για την ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών. Χρονολογείται σε δύο φάσεις: η πρώτη στα τέλη του 4ου αι. π.Χ. και η δεύτερη στα μέσα του 2ου αι. π.Χ.. Στη συγκεκριμένη εικόνα έχουμε μια κάτοψη του θεάτρου, η οποία δημοσιεύτηκε το 1830 στο βιβλίο Cockerell, Charles Robert, Kinnard, William, Donaldson,Thomas Leverton, Jenkins, William, Railton, William. The Antiquities of Athens and other places in Greece, Sicily etc., supplementary to the Antiquities of Athens by James Stuart F.R.S. and F.S.A. and Nicholas Revett, delineated and illustrated by C.R. Cockerell, A.R.A. F.S.A., W.Kinnard, T.L.Donaldson, W.Jenkins, W.Railton, Λονδίνο, Priestley and Weale, 1830. Στον πέμπτο τόμο της σειράς, οι «Αρχαιότητες των Αθηνών», που είναι στην πραγματικότητα ένα Παράρτημα και εκδόθηκε προς τιμήν των J. Stuart και Ν. Revett, πέντε καταξιωμένοι αρχιτέκτονες και αρχαιολόγοι-σχεδιαστές (κυρίως ο Ch.R. Cockerell αλλά και οι W. Kinnard, Th.L. Donaldson, W. Jenkins και W. Railton) παρουσιάζουν αντίστοιχα τα μνημεία στον Ακράγαντα, τη Φιγαλεία, την Κέρκυρα, τη Μεσσήνη, τις Μυκήνες, τη Δήλο, τα αρχαία θέατρα (Επιδαύρου, Δωδώνης, Συρακουσών) κ.ά. Να τονίσθεί ότι οι J. Stuart και Ν. Revett, με τις εργασίες τους ήδη από το 1762 θεωρούνται οι θεμελιωτές του ευρωπαϊκού κλασικισμού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως και σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα από τον/την εκπαιδευτικό. Μπορεί να παρουσιαστεί ως παράδειγμα ανθρώπινης παρέμβασης με στόχο τον πολιτισμό και τη θρησκευτική λατρεία, καθώς το θέατρο κτίστηκε για θεραπευτικούς σκοπούς. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία για το συγκεκριμένο θέατρο και να απαντήσουν στο ερώτημα γιατί θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό. Στο μάθημα της Γεωγραφίας ή της Μελέτης του Περιβάλλοντος μπορούν να αναζητήσουν αντίστοιχα έργα σε όλη την ελληνική επικράτεια και να σχεδιάσουν ένα "χάρτη αρχαίων θεάτρων". Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί και μια καλή αφορμή για τοπική ιστορία. Μπορούν να επισκεφθούν κάποιο από αυτά τα θέατρα οργανώνοντας μια εκδρομή ή -αν αυτό είναι δύσκολο- να επιχειρήσουν μια εικονική περιήγηση με τη βοήθεια της Τεχνολογίας (Google Earth). Τέλος, στο μάθημα της Τεχνολογίας θα μπορούσαν ως επιστέγασμα της μελέτης τους να κατασκευάσουν ομαδικά μακέτες αρχαίων θεάτρων, τις οποίες θα μπορούσαν να παρουσιάσουν και σε έκθεση στο σχολείο τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Προβολή της εικόνας ή φωτοτυπική αναπαραγωγή της
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4799
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Library of Aikaterini Laskaridis Foundation
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Πολιτισμός και Γραμματολογία
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Κατασκευή μακέτας
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ