Άγαλμα της Άρτεμης στο Οιτυλο (Μανη)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σχέδιο αγάλματος της θεάς του κυνηγιού, της Άρτεμης. Πιθανότατα είναι φανταστική αναπαράσταση της Άρτεμης πάνω σε ψηλό βάθρο. Η θεά απεικονίζεται με κοντό χιτώνα, ετοιμοπόλεμη. Στο ένα της χέρι κρατά το τόξο της, ενώ το άλλο ετοιμάζεται να οπλιστεί με βέλος από τη φαρέτρα της. Στα πόδια της στέκεται και την παρακολουθεί ένας σκύλος. Στο βάθρο, που είναι τόσο ψηλό όσο και το άγαλμα, είναι χαραγμένοι στα ελληνικά τέσσερις στίχοι. Η εικόνα βρίσκεται στο βιβλίο Stephanopoli Dimo and Nicolo. Voyage de Dimo et Nicolo Stephanopoli en Grèce, pendant les années 1797 et 1798... [etc.], vol. Ι, London, 1800. O Dimo Stephanopoli (1749-1821) είχε μανιάτικη καταγωγή. Ήταν Κορσικανός αξιωματικός του ιππικού, βοτανολόγος και φυσιοδίφης. Ήταν απόγονος του τελευταίου Έλληνα αυτοκράτορα της Αυτοκρατορίας της Τραπεζούντας και όταν αυτό αναγνωρίστηκε από τον Λουδοβίκο ΙΣΤ΄ προσέθεσε στο επίθετό του το όνομα των Κομνηνών (Démétrius Stephanopoli de Comnène). Σε ηλικία εβδομήντα ετών επισκέφτηκε την Ήπειρο και τη Mάνη, συνοδευόμενος από τον εικοσάχρονο ανεψιό του Nicolo. Η επίσημη εκδοχή για το ταξίδι ήταν η συλλογή θαλάσσιων βοτάνων, αλλά ο πραγματικός σκοπός τους ήταν να συγκεντρώσουν, για λογαριασμό του Bοναπάρτη, πληροφορίες για τις πολιτικές διαθέσεις των κατοίκων. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι στο Οίτυλο μεταξύ του 1672 και 1674, δημιουργήθηκαν κύματα προσφύγων. Δύο μεγάλες οικογένειες της περιοχής, οι Γιατριάνοι-Μεδίκοι και οι Κομνηνοί-Στεφανόπουλοι μετανάστευσαν οι πρώτοι στην Τοσκάνη και οι δεύτεροι στη Γένοβα, ενώ μέλη και των δύο οικογενειών εγκαταστάθηκαν στη Κορσική. Στην πλατεία του χωριού βρίσκεται η ανάγλυφη πλάκα της αδελφοποίησης του Καργκέζε με το Οίτυλο(1990).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η συγκεκριμένη αναπαράσταση της Άρτεμης μπορεί να παρουσιαστεί στα παιδιά είτε κατά τη διδασκαλία του Δωδεκάθεου ως εποπτικό υλικό είτε μετά την ολοκλήρωση της ενότητας ως αξιολόγηση/ανατροφοδότηση. Τα παιδιά καλούνται να ονομάσουν το άγαλμα στηριζόμενα στα διακριτά σύμβολα της θεάς (τόξο-βέλη, σκύλος). Αξιοποιώντας και άλλα αντίστοιχα Μαθησιακά Αντικείμενα τα παιδιά συνδυάζουν τους θεούς με τα σύμβολά τους. Στα Εικαστικά παρατηρούν προσεκτικά το άγαλμα, καταγράφουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και στη συνέχεια προσπαθούν να το αναπαραστήσουν ατομικά ή ομαδικά είτε δισδιάστατο (ζωγραφιά, σχέδιο) είτε τρισδιάστατο (με πηλό, πλαστελίνη, γύψο). Στο μάθημα της Γλώσσας τα παιδιά μπορούν να ασχοληθούν με το κείμενο της βάσης του αγάλματος. Σε ομάδες αποφασίζουν πού θα έστηναν ένα παρόμοιο άγαλμα και γράφουν αντίστοιχους στίχους στη βάση του. Παρατηρούν επίσης την έκφραση της Άρτεμης και φαντάζονται τη σκηνή που προηγήθηκε της αποτύπωσης. Οι εργασίες (γραπτές) ανακοινώνονται στην τάξη και δημιουργείται ένα είδος λευκώματος της θεάς Άρτεμης, το οποίο μπορούν και να διακοσμήσουν τα παιδιά με δικές τους ζωγραφιές ή εικόνες από το διαδίκτυο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Προβολή της εικόνας στο σύνολο των παιδιών
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4800
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Δωδεκάθεο Twelve OlympiansΔωδεκάθεο
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Γλυπτική SculptureΓλυπτική
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη Language - Culture - ArtΓλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ