Ομιλια του 1906 για την πολιτικη της Ελλαδας στη Μακεδονια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το τεκμήριο είναι η έντυπη έκδοση (σε ψηφιακή μορφή) ενός λόγου που εκφώνησε ο Αθανάσιος Αργυρός, ο πρόεδρος του μακεδονικού συλλόγου "Μέγας Αλέξανδρος", στις 8 ιανουαρίου 1906 στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών. Το έντυπο αποτελείται από 30 σελίδες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το τεκμήριο αξιοποιείται πολλαπλώς στο μάθημα της Νεοελληνικής Ιστορίας. Κατ' αρχήν χρησιμεύει ως πηγή σε σχέση με το Μακεδονικό Ζήτημα, τη Μεγάλη Ιδέα και τον τρόπο με τον οποίο προωθήθηκε, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στον ελληνισμό της Διασποράς, η αναγκαιότητα χρηματοδότησης και στήριξης του ελληνικού εθνικισμού στην Μακεδονία ως εθνικοαπελευθερωτικού Κινήματος. Η διαμόρφωση εθνικής συνείδησης σε σχέση με τον Μακεδονία και το Μακεδονικό Ζήτημα ανιχνεύεται τόσο μέσα από το κείμενο αυτό καθεαυτό, όσο και από τη ζωή και τη δράση του συγγραφέα του, ο οποίος υπήρξε και πολιτικός. Σε αυτήν την περίπτωση το τεκμήριο δίνεται σε επιλεγμένα αποσπάσματα στους μαθητές με στοχευμένες ερωτήσεις που επιτρέπουν την ανάλυση και τον σχολιασμό της ιστορικής πηγής. Ενδεικτικά, προτείνονται οι ακόλουθες ερωτήσεις: Πότε, πού και από ποιόν εκφωνήθηκε ο παραπάνω λόγος; Τί σκοπό είχε; Να σημειώσετε στο κείμενο τις φράσεις που αναδεικνύουν τον σκοπό αυτόν. Να τον συσχετίσετε με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Θεωρείτε ότι ο εκφωνητής του λόγου πετυχαίνει τον σκοπό του; Αιτιολογήστε την απάντησή σας κάνοντας συσχετισμούς με το ιστορικό πλαίσιο που σας είναι γνωστό. Δευτερευόντως το τεκμήριο μπορεί να αξιοποιηθεί σε σχέση με ηγετικές προσωπικότητες του 20ού αι. και συγκεκριμένα του μακεδόνα πολιτικού Κωνσταντίνου Καραμανλή, μέντορας του οποίου υπήρξε ο Αθανάσιος Αργυρός. Δεδομένου ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής γεννήθηκε στις Σέρρες το 1907, έναν μόλις χρόνο μετά την εκφώνηση του συγκεκριμένου λόγου από τον Αργυρό, αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την ένταξή του σε ένα συγκεκριμένο χωροχρονικό πλαίσιο που αναδεικνύει σημαντικές πλευρές της προσωπικότητάς του Καραμανλή σε σχέση με το ιστορικό του πλαίσιο. Εξάλλου, η ένταξη του Καραμανλή στην πολιτική πραγματοποιήθηκε μέσω του Αθανασίου Αργυρού. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το τεκμήριο αξιοποιείται στο πλαίσιο συνθετικής εργασίας με θέμα την ζωή και το έργο είτε του Α. Αργυρού, είτε του Κ. Καραμανλή, είτε και των δύο σε συσχετισμό. Θα ήταν ενδιαφέρον, εξάλλου, να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο ενός προγράμματος Τοπικής Ιστορίας (Σέρρες ή Μακεδονία γενικότερα), το οποίο να εστιάζει στις ηγετικές προσωπικότητες της περιοχής σε σχέση με το ιστορικό πλαίσιο. Οι μαθητές θα εργαστούν ομαδοσυνεργατικά, θα συγκεντρώσουν στοιχεία και θα τα σχολιάσουν μέσα από το πρίσμα της Τοπικής Ιστορίας πάντα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4823
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Αργυρός, Αθανάσιος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ