Σινοπουλος Τακης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία του ποιητή Τάκη Σινόπουλου από το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 1997, Εκδόσεις Γαβριηλίδης. Ο Τάκης Σινόπουλος (1917-1981) ήταν ποιητής και συγγραφέας, σημαντικός εκπρόσωπος της Μεταπολεμικής Γενιάς στα ελληνικά γράμματα. Ανήκει στην πρώτη μεταπολεμική γενιά. Επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τους Τ.Σ. Έλιοτ, Σεφέρη και Έζρα Πάουντ. Γενικά η ποίηση του είναι λυρική, επιγραμματική και κυριαρχείται από τραγική αυτογνωσία και απαισιοδοξία. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του παρατηρήθηκε μια μεταστροφή στη χρήση του γλωσσικού υλικού προς έναν αντιποιητικό, επιθετικό και συχνά ειρωνικό λόγο. Μεγάλο μέρος της βιβλιοθήκης του το είχε δωρίσει στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία του Τάκη Σινόπουλου αξιοποιείται στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, για να συνοδεύσει το βιογραφικό σημείωμα του ποιητή. Η βιογραφία σε συνδυασμό με την εικονιζόμενη μορφή του θα βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα την ποίησή του και γενικότερα το έργο του και την προσωπικότητα του δημιουργού, ώστε να προσεγγίσουν αναλόγως και τα ποιήματά του. Μπορεί να προβληθεί σε power-point μαζί με άλλα τεκμήρια (φωτογραφικά ή άλλου είδους) κατά την παρουσίαση της ζωής και του έργου του σε συνδυασμό με την εποχή του δημιουργού. Θα ήταν χρήσιμη και σε ένα αφιέρωμα για την πρώτη μεταπολεμική γενιά της νεοελληνικής λογοτεχνίας, στο πλαίσιο ενός πολιτιστικού προγράμματος, ενός project ή ενός σεναρίου. Σε περίπτωση που δοθεί ξεχωριστά, ως φύλλο εργασίας στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, προτείνεται να συνοδεύεται από μια σειρά ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις μπορούν να δοθούν σε ομάδες ή δυάδες μαθητών. Η ανάγνωση των απαντήσεων από τις ομάδες μέσα στην τάξη επιτρέπει να γνωρίσουν οι μαθητές τον ποιητή και το έργο του με έναν τρόπο δημιουργικό, μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλο. Οι ερωτήσεις που προτείνονται ενδεικτικά: α) Ποιός είναι ο εικονιζόμενος, ποιά η εποχή του και ποιοί οι βασικοί σταθμοί της ζωής του. β) Να αντλήσετε στοιχεία από το διδίκτυο (προτείνεται η ιστοσελίδα "Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού" και άλλες αντίστοιχες) και να βρείτε έργα του εικονιζόμενου. Να επιλέξετε τρία από αυτά και να τα διαβάσετε προσεκτικά. Κατόπιν να τα κατατάξετε στην παραδοσιακή ή την μοντέρνα ποίηση βάσει των κριτηρίων που σας δόθηκαν από τον καθηγητή σας. Εξηγήστε στους συμμαθητές σας τους λόγους των επιλογών σας. γ) Να αντλήσετε στοιχεία από το διδίκτυο (προτείνεται η ιστοσελίδα "Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού" και άλλες αντίστοιχες) και να βρείτε έργα του εικονιζόμενου. Να επιλέξετε τρία από αυτά και να τα διαβάσετε προσεκτικά. Να τα συνδέσετε με την εποχή και την βιογραφία του ποιητή. Σε ποιά συμπεράσματα καταλήγετε. Εξηγήστε στους συμμαθητές σας τους λόγους που σας οδήγησαν σε αυτά τα συμπεράσματα. δ) Να επιλέξετε ένα ποίημα του εικονιζόμενου (προτείνεται η ιστοσελίδα "Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού" και άλλες αντίστοιχες) και να το διαβάσετε προσεκτικά. Κατόπιν να σημειώσετε τα συναισθήματα που σας προκαλεί. Σας αρέσει ή όχι το συγκεκριμένο έργο. Διαβάστε το δυνατά στην τάξη και ζητήστε από τους συμμαθητές σας να σας πουν την γνώμη τους. Συζητήστε ελεύθερα για το εάν σας αρέσει ή όχι το συγκεκριμένο έργο και εάν σας δημιουργείται η επιθυμία να διαβάσετε και άλλα του ιδίου. Δικαιολογήστε την επιλογή σας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4855
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Μεταπολεμική πεζογραφία και ποίηση Post-war prose and poetryΜεταπολεμική πεζογραφία και ποίηση
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ