Η λιθογραφία του Γεωργίου Σαχτούρη, η οποία προέρχεται από το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, αποτελεί τεκμήριο που σχετίζεται με τον ναυτικό αγώνα κατά την επανάσταση του 1821. Συνδέεται, λοιπόν, με την διδασκαλία της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά επίσης και της εποχής του Καποδίστρια και της Οθωνικής περιόδου. Η μελέτη των βιογραφικών στοιχείων του μπορεί να φωτίσει πολλές πλευρές που σχετίζονται με τον ρόλο της αντιπολίτευσης προς τον Καποδίστρια. Η ζωή και η δράση του θα μπορούσε να αποτελέσει θέμα μιας συνθετικής εργασίας στο μάθημα της Ιστορίας. Ως ιστορική πηγή αξιοποιείται με συνοδευτικές ερωτήσεις ως φύλλο εργασίας, οι οποίες, ενδεικτικά, θα μπορούσε να είναι: α) να συνδέσετε τα βιογραφικά στοιχεία του εικονιζόμενου προσώπου με σημαντικά ιστορικά γεγονότα της εποχής του. β) να παρατηρήσετε την μορφή που εικονίζεται στην λιθογραφία και να συσχετίσετε την ενδυμασία και την φυσιογνωμία του με την δράση, τον ρόλο, την κοινωνική θέση του εικονιζόμενου. γ) να συσχετίσετε την φυσιογνωμία και την βιογραφία του εικονιζόμενου προσώπου με την οικονομική ανάπτυξη της Ύδρας κατά την περίοδο των Ναπολεόντειων Αγώνων. Το τεκμήριο μπορεί να αξιοποιηθεί δημιουργικά και στο πλαίσιο ενός προγράμματος Τοπικής Ιστορίας (Ύδρα, Αργοσαρωνικός). Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί ακόμα και στο πλαίσιο ενός εθνικού etwinning με θέμα την Τοπική Ιστορία μέσω του Ναυτικού Αγώνα, με συμμετοχή πολλών περιοχών που είχαν τέτοιου είδους δράση (Νησιά Αργοσαρωνικού, Νησιά Β. Αιγαίου, Ναύπλιο, Ναύπακτος, κλπ). Οι μαθητές των σχολείων από τις περιοχές αυτές συγκεντρώνουν, σχολιάζουν και ανταλλάσσουν τεκμήρια (πορτρέτα αγωνιστών, εικόνες πλοίων, σημαίες, απεικονίσεις ναυμαχιών, κλπ) του ναυτικού αγώνα μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας. Σχολιάζοντας τα τεκμήρια ανασυνθέτουν την συγκεκριμένη πτυχή της Ιστορίας.