Γυναικειο πορτραιτο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ιστορική φωτογράφηση μετωπικής θέασης νεαρής γυναίκας της μεταπολεμικής Ελλάδας. Το ιστορικό ντοκουμέντο μας δίνει σημαντικές πληροφορίες τόσο για τις τεχνικές φωτογράφησης της εποχής αλλά και τη θέση της γυναίκας εκείνη την εποχή ενώ επίσης αποτελεί και αφομή για πολυτροπική συναισθητική ανάλυση του απεικονιζόμενου προσώπου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι σημαντικό τόσο για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο και για τους μαθητές των απεικονιστικών επαγγελματικών σχολών . Στα πλάισια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής και ειδικά της φωτογραφίας και οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά μπορούν να μελετήσουν την τεχνική φωτογραφικής απεικόνισης του γυναικείου προσώπου εκείνης της εποχής και των πολυτροπικών σημασιολογικών λειτουργιών που αυτή επιτελεί. Ειδικότερα στις εικόνες, όπως και στην κοινωνική πραγματικότητα, η άμεση «ενασχόληση» με ένα άτομο σημαίνει στην κυριολεξία, η μετωπική αντιμετώπισή του, το να αντικρίσεις δηλαδή κάποιον πρόσωπο με πρόσωπο, να νιώσεις τα συναισθήματα του και να κοιτάξεις μέσα στα μάτια του. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε μια άμεση συναισθηματική εμπλοκή του θεατή με τον προσωπικό κόσμο του απεικονιζόμενου προσώπου. Αντίθετα η πλευρική λήψη του απεικονιζόμενου προσώπου είναι πιο αποστασιοποιημένη, αν και συνδυασμένη με κοντινό πλάνο και ανάλογα με τις περιστάσεις, ενδέχεται να υποδεικνύει αλληλεγγύη, σύμπνοια, συναδέλφωση, οικείωση.Στα πλάισια επίσης του μαθήματος της Ιστορίας και της μελέτης της Ελληνικής μεταπολεμικής κοινωνίας οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν μέσω φύλλων εργασίας της θέση της Ελληνίδας στη μεταπολεμική Ελληνική κοινωνία όπως αυτή ερμηνεύεται μέσα από τη μόδα, το στυλ και την πολυτροπική ανάλυση της εικόνας. Οι μαθητές επίσης μπορούν να ερμηνεύσουν την προσωπικότητα, την κοινωνική θέση αλλά και την εργασία του απεικονιζόμενου προσώπου και να προσπαθήσουν να βγάλουν δικά τους συμπεράσματα για το σκοπό της συγκεκριμένης φωτογράφησης. Η εικόνα μπορεί να συμπεριληφθεί και σε έκθεση παρουσίασης της εικόνας της Ελληνίδας την μεταπολεμική περίοδο μαζί με άλλες φωτογραφίες ή και να γίνει μια διαχρονική ανάλυση της θέσης της Ελληνίδας στην κοινωνία από τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Ίσως χρειαστεί πρόγραμμα βελτίωσης ανάλυσης εικόνας.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4877
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ