Με τη ελαιογραφία αυτή ως αφόρμηση οι μαθητές θα προϊδεαστούν, ώστε να γνωρίσουν την προσωπικότητα του Μανόλη Τριανταφυλλίδη και την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, της οποίας ήταν πρωτοπόρος. Καλό είναι να τους δοθούν κείμενα που θα αποκαλύπτουν το γλωσσικό ζήτημα της εποχής, αλλά και να γίνει αναφορά σε ιστορικές πηγές για τη μεταρρύθμιση που επιχείρησε ο Ελ. Βενιζέλος (1928- 1932) στην Παιδεία. Προτείνεται λοιπόν η διαθεματική διδασκαλία Λογοτεχνίας και Ιστορίας. Έτσι οι μαθητές θα συνειδητοποιήσουν το πρόβλημα της ελληνικής διγλωσσίας που ταλάνιζε την Εκπαίδευση μας μέχρι και τη Μεταπολίτευση αλλά και το πώς φωτισμένοι άνθρωποι, όπως ο Δελμούζος και ο Τρανταφυλλίδης προσπάθησαν να το επιλύσουν. Ιδιαίτερη έμφαση λοπόν ας δοθεί στην πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα και το Μεσοπόλεμο. Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να μοιραστεί φύλλο εργασίας στους μαθητές με ενδεικτικές ερωτήσεις του τύπου: - Μπορείτε να ορίσετε τις έννοιες «Γλωσσικό Ζήτημα» και «Εκπαιδευτικό Δημοτικισμό»; -Πως βοήθησε ο Μ. Τριανταφυλλίδης στην εισαγωγή της δημοτικής γλώσσας στην Εκπαίδευση; -Τι ξέρετε για τον Εκπαιδευτικό Όμιλο και τις προσπάθειες που προηγήθηκαν από τη Γενιά του 1880; -Ποιες άλλες προσωπικότητες αγωνίστηκαν για τη νομοθέτηση της δημοτικής ως γλώσσας της Ελληνικής Εκπαίδευσης; κ.α.