Το προσχέδιο μπορεί να χρησιμεύσει στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές να προβληματιστούν για τη θεματική των καβαφικών ποιημάτων. Ζητούμενο είναι να αντιληφθούν το ενδιαφέρον του ποιητή για συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους, και ειδικότερα για τη ρωμαϊκή. Πιο συγκεκριμένα, αφού μελετήσουν ορισμένα από τα ποιήματά του που έχουν ως περίοδο αναφοράς τη ρωμαϊκή (π.χ., "Μάρτιαι ειδοί", "Φιλέλλην" κ.ά.), να συζητήσουν για την επιλογή του ποιητή να χρησιμοποιεί ως έμπνευση εποχές παρακμής και πρόσωπα, υπαρκτά ή ανύπαρκτα ιστορικά, τη στιγμή που βρίσκονται αντιμέτωπα με την ήττα και τον εκφυλισμό των αξιών. Επιπλέον, σε συσχετισμό με το μάθημα της Ιστορίας, να διερευνήσουν τους διαφορετικούς αναπαραστατικούς τρόπους που επιλέγουν η Ιστορία και η Λογοτεχνία προκειμένου να αφηγηθούν το παρελθόν. Τέλος, διαθεματικά με το μάθημα της Αισθητικής αγωγής, να μελετήσουν τη γλώσσα της ζωγραφικής και τον τρόπο, με τον οποίο ο Χατζηκυριάκος-Γκίκας αποδίδει τη ρωμαϊκή αναφορά της καβαφικής ποίησης.